زنگنه روند پیشرفت مذاکرات نفتی با آذربایجان را مثبت ارزیابی کرد

وزیر نفت، روند پیشرفت مذاکرات نفتی با آذربایجان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم مذاکرات ایران و آذربایجان در سفر رئیس جمهوری به این کشور در نخستین روزهای سال آینده، به توافقی مشترک منتهی شود.

کد خبر : 67671
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1396 - 10:52

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز (سه‌شنبه) در دیدار با شاهین مصطفی‌یف، وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان، با بیان این‎که روابط ایران و آذربایجان در تمام زمینه‎ها به خوبی پیش می‌رود، افزود: رئیسان جمهوری دو کشور سهم بسزایی در این روابط دارند.
وی با بیان این که شرکت ملی نفت ایران روابط خوبی با شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) دارد و امیدواریم بتوانیم این روابط را بازهم در بخش نفت و گاز توسعه دهیم، تصریح کرد: همکاری با ‘سوکار’ بر اساس روابط متعارف بین‌المللی در دستور کار است.
وزیر نفت ادامه داد: امیدواریم بتوانیم برای سفر رئیس جمهوری کشورمان به آذربایجان که در نخستین روزهای سال ۹۷ انجام می‌شود، زمینه جهش را در روابط ۲ کشور به خصوص در بخش انرژی فراهم کنیم.
شاهین مصطفی‌یف، وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان نیز در این دیدار گفت: روابط ایران و آذربایجان با اراده روسای جمهوری ۲ کشور در حال گسترش است.
وی گفت: رئیس جمهوری آذربایجان برای روابط با ایران اهمیت خاصی قائل و خواهان گسترش آن است.
به گزارش ایرنا، شرکت در کمیسیون اقتصادی ایران و آذربایجان که با حضور مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران برگزار می‎شود، از دیگر برنامه‎های امروز شاهین مصطفی‌یف، وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان است.
روابط اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال پیش از آن، بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است.
روابط اقتصادی و تجاری ۲ کشور در ۹ ماه ابتدای سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

 

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.