زندگی مردم عورکی چابهار با هیچ

چهار روز از وقوع سیل در سیستان و بلوچستان گذشته و بیشترین خسارت‌ها را در مناطقی همچون دلگان برجای گذاشته؛ ۳۰۰۰ نفر از سیلاب نجات یافته و ۲۵۰۰ خانه آسیب جدی دیده است.

کد خبر : 110941
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 - 10:53

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایسنا، همچنین در پی وقوع این سیل، ۶۱۳ میلیاردتومان آسیب به بخش کشاورزی وارد شده و ۳۳۲میلیارد تومان خسارت به بخش زیرساخت های شهری وارد شده است.  با این شرایط بحرانی، مردم مناطق سیل زده نیاز مبرم به امداد رسانی و توزیع اقلام امدادی دارند چرا که از ۳۲۷ روستای تحت پوشش شبکه بهداشت چابهار، ۱۲۰ روستا در محاصره آب و نیازمند مواد غذایی و بهداشتی هستند.

اما چرا با وجود پیش بینی شدن ۱۱۰ میلیمتر بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان و تمهیدات اندیشیده شده خسارت زیادی به بار آورد؟ ۲ برابر آنچه که پیش بینی شد، باران سیل آسا آمد و سبب شد دو سد جنوب استان سرریز و آبگرفتگی شدیدی ایجاد کند.

رحمدل بامری، فرماندار چابهار به ایسنا گفته، با وجود آنکه سیل خرابی‌های زیادی در ۳۵۰ روستا به بار آورده اما خسارت جانی در این مناطق رخ نداده و تنها زیرساختها با ورود ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب به دشت آسیب جدی دیده است، از جمله آنکه یا روستاها در محاصره سیلاب قرار گرفته و یا آب وارد خانه های مردم شده است و در نتیجه دام، کشاورزی و وسایل زندگی مردم از بین رفته است.

او تاکید کرده که اگر پیشگیری های قبل از سیل انجام نمی شد خسارت های جانی پس از سیل به وقوع می پیوست و در ادامه گفته در تلاشند در مرحله بعد به پایدار سازی شرایط  و رفع کردن مشکلات زیرساختی بپردازند.

راشکی، مدیر کل هلال احمر استان هم خاطرنشان کرده که سبدهای غذایی سایر استانها با کمک هلال احمر در حال رسیدن به منطقه چابهار هستند. بالگردهای نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و هلال احمر در حال فعالیت برای امدادرسانی هستند.

رهبر انقلاب از دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی خواسته هر چه بیشتر به یاری مردم سیل زده بشتابند تا از وقوع خسارت‌های بیشتر جلوگیری شود.

فرمانده کل سپاه که به منظور مدیریت روند امدادرسانی به سیل زدگان به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است از گسیل امکانات و ظرفیت های سپاه برای کمک به سیل زدگان خبر داد و گفت: بیمارستان صحرایی پیشرفته امروز راه اندازی می‌شود


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.