علی‌رغم افزایش، هنوز تعداد کل و بز پایین است / اولین محموله گوشت گرم گوسفندی از استرالیا وارد زنجان شد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: اولین محموله گوشت گرم گوسفندی با هدف تنظیم بازار از استرالیا وارد استان زنجان شد.

کد خبر : 50274
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1396 - 11:26

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: تعداد ۵۵۶ راس کل و بز در منطقه شکارممنوع خرمنه شهرستان طارم طی سه روز سرشماری و مشاهده شدند، هرچند علی‌رغم افزایش، هنوز تعداد کل و بز پایین است. 

به گزارش پایگاه خبری “ججین به نقل از ایسنا ،سیدرضا موسوی مشکینی اظهار کرد: سرشماری کل و بز منطقه شکارممنوع خرمنه‌سر طارم از ۱۹ آذر امسال به مدت سه روز و با حضور ۲۵ نفر از محیط بانان، کارشناسان اداره‌کل و دوستداران محیط زیست استان آغاز شد.

وی افزود: علاوه بر سرشماری کل و بز در مناطق شکارممنوع، سایر پستانداران مانند پلنگ و خرس نیز سرشماری و ثبت شدند.

 

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: اولین محموله گوشت گرم گوسفندی با هدف تنظیم بازار از استرالیا وارد استان زنجان شد. 

عبدالله جعفری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با هماهنگی شرکت پشتیبانی امور دام استان زنجان و توسط اتحادیه صنف قصابان، اولین محموله گوشت گرم گوسفندی وارداتی از استرالیا وارد استان شد. به همین ‌خاطر، امکان تامین مستمر گوشت وارداتی متناسب با نیاز استان و تقاضای مصرف‌کنندگان وجود دارد و شهروندان می‌توانند این محصول را از طریق صنف قصابان منتخب تهیه کنند.

این مسئول با بیان این‌که قیمت خرده‌فروشی گوشت وارداتی به صورت لاشه یا شقه، ۳۴ هزار تومان است، ادامه داد: با توجه به مناسب بودن قیمت گوشت وارداتی در مقایسه با قیمت موجود در بازار، پیشنهاد می‌شود که شهروندان به منظور کمک به تعدیل قیمت و تنظیم بازار نسبت به تهیه این گوشت با قیمت مصوب اقدام کنند. همچنین تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز گوشت گوسفندی وارداتی را به نرخ‌های مصوب و به صورت بشقابی و بسته‌بندی شده عرضه می‌کنند.

 واردات لاشه گرم گوسفندی، قیمت گوشت را می‌شکند؛ در واقع زنجان از توزیع‌کننده‌های گوشت گوسفندی به کلان‌شهرهایی مثل تهران به شمار می‌رود و بر اساس قانون عرضه و تقاضا، واردات و توزیع گوشت گرم گوسفندی در کلان‌شهرها به خودی خود قیمت دام زنده و لاشه را می‌شکند. این در حالی است که واردات و توزیع، از مبادی دامپزشکی و در شرایط قرنطینه انجام می‌گیرد و بعد از طی شدن مراحل اولیه، ثبت بار شده و به مناطق متقاضی تحویل داده می‌شود.

 

 


 

 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.