زمزمه حضور پسر قذافی در آینده سیاسی لیبی

ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی گفت: سیف الاسلام قذافی فرزند معمر قذافی آزاد و در مکانی امن است که در صورت تمایل می تواند در آینده سیاسی لیبی نقش داشته باشد.

کد خبر : 22944
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 15:53

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از شبکه خبر، ژنرال حفتر در گفت وگو با روزنامه فرامنطقه ای « الحیات» که امروز منتشر شد، درباره اینکه آیا سیف الاسلام قذافی در منطقه تحت کنترل نیروهای ارتش و آزاد است؟،گفت: سیف الاسلام شهروندی لیبیایی عادی است و من او را ندیده ام اما از زمان آزادیش، تحرکات او را دنبال می کنم .او در جای مشخصی است. ما مشکل شخصی با وی نداریم بلکه برعکس به او خوش آمد می گوییم.

حفتر درباره ایفای نقش سیاسی سیف الاسلام در آینده لیبی نیز گفت: چرا که نه، اگر او بخواهد نقش سیاسی ایفا کند، مشکلی نیست.
او در خصوص توافق با «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی در پاریس نیز افزود: تلاش ها و اقدام های زیادی از سوی فرانسه، مصر، تونس، الجزایر و امارات صورت گرفت و همه در جهت این روند بود و در نهایت این توافق حاصل شد.
ژنرال حفتر مهم ترین اثر این توافق را یکپارچه کردن ارتش دانست و گفت: ارتش شمار زیادی نیرو برای آموزش به مصر و ترکیه ودیگر مناطق فرستاده بود که آموزششان به پایان رسیده و به لیبی بازگشته اند. شمار زیادی نیز از دانشکده های نظامی در داخل فارغ التحصیل شده اند.ما پس از سه سال جنگ، در مرحله سازماندهی نیروها هستیم و پس از به دست گرفتن کنترل همه مناطق، شروع به نام نویسی از نیروهایی می کنیم که مرتکب جنایت نشده اند و قانون به آن ها اجازه پیوستن به ارتش را می دهد.
او در خصوص طرابلس و چگونگی ورود نیروهای ارتش به آن نیز گفت: همه نقاط اطراف طرابلس تحت کنترل ما است و نقشه نشان می دهد ارتش همه مناطق حتی داخل شهر را پوشش می دهد.
ژنرال حفتر خبر پیشنهاد ریاست جمهوری از سوی سراج به او را رد کرد و گفت: چنین پیشنهادی مطرح نشده و من و او در این مرحله به این موضوع فکر نمی کنیم بلکه هر دو به لیبی می اندیشیم.
او افزود: نقش من همانند گذشته خواهد بود، می خواهیم کشور امن و باثبات شود و نظامی دموکراتیک در آن بر سر کار آید.
نیروهای وابسته به فرماندهی کل ارتش ملی(تحت فرمان ژنرال حفتر ) اواخر خرداد گذشته، سیف الاسلام قذافی پسر معمر قذافی دیکتاتور پیشین لیبی را آزاد کردند.

یکی از گردان های وابسته به فرماندهی کل ارتش ملی لیبی اعلام کرد که این اقدام در پاسخ به درخواست‌های وزارت دادگستری دولت موقت لیبی وابسته به پارلمان لیبی و در پی تصویب قانون عفو عمومی صورت گرفت که خواستار آزادی کسانی شده است که در ارتکاب جرایم علیه شهروندان دست نداشته اند.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.