زلزله مرگبار افغانستان؛ جان باختن ۴۰۰ نفر و تخریب کامل ۳ روستا

هلال احمر افغانستان با اعلام فوت ۴۰۰ نفر در زلزله روز گذشته در هرات اعلام کرد که عملیات جستجو و خارج کردن افراد از زیر آوار جریان دارد.

کد خبر : 939272
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 6:32

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، جمعیت هلال احمر افغانی شمار جان‌باختگان زمین‌لرزه در هرات را ۴۰۰ نفر اعلام کرده است.

این نهاد صبح امروز (یک‌شنبه، ۱۶ مهر) با نشر آماری، شمار مصدومان این حادثه مهیب را هم صدها نفر اعلام کرده است.

جمعیت هلال احمر افغانی افزوده که ممکن است تلفات افزایش یابد. به گفته‌ این نهاد، عملیات جستجو و خارج کردن افراد از زیر آوار جریان دارد. گفته شده است که برخی روستاها از جمله «کشکک»، «سیاه آب» و «سین جو» به طور کامل تخریب شده‌اند.

پیشتر یک مقام اداره بهداشت هرات گفته بود که از زمین‌لرزه دیروز در این ولایت تاکنون ۱۷۰ جسد و بیش از هزار زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

پایگاه خبر ججین

براساس آخرین آماری که دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه (اوچا) دیشب از تلفات زمین‌لرزه در هرات منتشر کرده، مرگ دست‌کم ۱۰۰ نفر و زخمی‌شدن ۵۰۰ نفر دیگر در هشت روستا در شهرستان زنده‌جان تأیید شده است.

گفته می‌شود که این روستاها کاملا ویران و صدها نفر زیر آوار شده‌اند.

طبق اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری آمریکا، دیروز ساعت ۱۱ صبح، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۳ درجه ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتری زمین در شهرستان زنده‌جان هرات رخ داده است.

پایگاه خبر ججین

در فاصله نیم‌ساعت چندین پس‌لرزه قدرت‌مند نیز به وقوع پیوسته و این زمین‌لرزه در ولایت‌های فراه و بادغیس نیز خسارات برجای گذاشته است، اما آماری از میزان خسارات منتشر نشده است.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.