زائران اربعین مراقب گرمازدگی باشند

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم پیشگیری از گرمازدگی زائران در ایام اربعین حسینی، به ارائه توصیه‌هایی برای پیشگیری از گرمازدگی و مسمومیت‌های غذایی در روزهای گرم پرداخت.

کد خبر : 789415
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 6:55

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین مسائلی که زائران در ایام اربعین ممکن است با آن مواجه شوند گرمازدگی است، اظهار کرد: در چند روز گذشته بر اثر دمای بالای هوا، میزان مراجعات به مراکز درمانی افزایش یافته است و بنابراین در کشور عراق نیز به دلیل گرمای هوا، احتمال بروز گرمازدگی وجود دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات ما برای مقابله با گرمازدگی در این ایام، تهیه بروشورها و آموزش نحوه پیشگیری از گرمازدگی به مردم است.

فرشیدی ادامه داد: به مردم توصیه می‌شود از لباس‌های خنک و نخی استفاده و آب و مایعات را به میزان کافی مصرف کنند و در ساعات اوج گرما بیرون نروند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که پس از گرمازدگی، مسمومیت‌های غذایی از جمله مشکلات شایع در روزهای گرم در طول سفر است، گفت: مردم سعی کنند پس از کسب اطمینان از بهداشتی بودن فرآیند تهیه غذا، آن را مصرف کنند؛ از مصرف غذاهای مانده و سرد پرهیز کنند و غذاهای گرم را میل کنند و از آب‌های بسته‌بندی شده استفاده کنند. زائران همچنین بهتر است در طول سفر کنسروهای غذایی به همراه داشته باشند.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.