رییسی: اراده ایران و عراق بر توسعه مناسبات است‌

رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت که تفاهم امنیتی دو کشور ایران و عراق برقرار بوده و کوچکترین ناامنی در هر نقطه از عراق، ناامنی در ایران محسوب می‌شود.

کد خبر : 574668
تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 9:40

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رییسی در نشست خبری با رییس جمهور عراق اظهار کرد: مذاکرات خوبی بین ما در حوزه های مختلف انجام شد. در حوزه سیاسی اقتصادی و تجاری فرهنگی بین ما مناسبات خوبی رقم خورده و اراده دو کشور بر توسعه مناسبات است‌.

وی افزود: روابط بین دو کشور ایران و عراق  روابط مثل سایر کشورها نیست، بلکه خاص و ویژه و راهبردی است. سطح رویاژ تجاری و اقتصادی بیش از۱۰ میلیارد دلار است ولی می تواند به سطح بیشتری ارتقا یابد. اراده دو کشور بر ارتقای این سطح است.

رییسی بابیان این‌که «روابط دو کشور در حوزه مسایل زیرساخت، و آب برق و انرژی ادامه می‌باید تا نیازهای موجود کاملا مرتفع گردد»، تصریح کرد: تفاهم امنیتی دو کشور برقرار بوده و کوچکترین ناامنی در هر نقطه از  عراق، ناامنی در ایران محسوب می‌شود. امنیت عراق و مرزها برای ما اهمیت دارد و تفاهم امنیتی دو کشور نه تنها به امنیت دو کشور بلکه به امنیت منطقه کمک می کند.

وی تاکید کرد: ما به همان میزان که مذاکرات کشورهای منطقه را مهم و کارساز می دانیم، حضور بیگانگان را در منطقه مفید نمی‌دانیم و حضور آمریکایی‌ها را مخل برای امنیت منطقه می‌دانیم. ارتباط ما با عراق و کشورهای منطقه با نگاه به منافع مشترک است اما آمریکا دنبال منافع خود هستند نه منافع مردم ایران و عراق و کشورهای منطقه.حتما روابط خوب ایران و عراق به همکاری های منطقه ای و بین‌المللی خواهد انجامید.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.