رکورد ۱۰ ساله رشد مصرف برق شکست

سخنگوی صنعت برق گفت: امسال از ابتدای دوره مدیریت مصرف برق که از ابتدای خرداد ماه آغاز شده نسبت به سال گذشته ۱۴درصد انرژی بیشتری به صنایع بزرگ تحویل دادیم و صنایع فولادی که ۵۰ درصد برق بیشتری مصرف می کنند ۱۷ درصد انرژی بیشتری تحویل گرفته‌اند.

کد خبر : 769456
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 7:19

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اظهار داشت: روز دوم مردادماه، میزان تقاضای مصرف برق کشور نصاب جدید ۷۲ هزارو ۷۰۰ مگاوات را ثبت نمود و امسال در ماه‌های خرداد و تیر نسبت به سال گذشته بیش از ۷درصد رشد مصرف انرژی داشته‌ایم .

وی افزود: ۳۲۰۰ مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش تقاضای مصرف داشته‌ایم و رشد ۷ درصدی از ابتدای خرداد تاکنون را تجربه کرده‌ایم و این درحالی است که طی ۱۰ ساله گذشته متوسط رشد مصرف برق در کشور کمتر از ۴و نیم درصد بوده است .

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: وزارت نیرو تمام تلاش خود را برای تامین برق پایدار تمام بخشها به کار بسته اما نیازمند همکاری مردم در مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت‌های اوج مصرف است.

وی ادامه داد: اجرای طرح مدیریت مصرف برق هنوز ادامه دارد و تا انتهای شهریورماه اجرا خواهد شد و حتی مشترکان پرمصرف هم می توانند با شرکت در این طرح از پاداش بهره‌مند شوند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه بعد از تابستان سال گذشته در وزارت نیرو برنامه‌ریزی دقیقی برای تامین برق بخشهای مختلف و صنایع کشور با توجه به اینکه که در سال رشد تولید هستیم انجام شده است، گفت: صنایع را به سه بخش تقسیم کردیم به طوری که برای صنایع کوچک و کارگاه ها که ۹۲ درصد از مشترکان صنعتی کشور را تشکیل می دهند هیچ محدودیتی برای تامین برقشان اعمال نمی‌شود.

وی ادامه داد: صنایع متوسط بخش دیگری هستند که در شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند و یک نیمروز در هفته شامل محدودیت مصرف می‌شوند و در شش و نیم روز باقی مانده می‌توانند مصرف کافی داشته باشند و اگر واحد صنعتی خارج از شهرک باشد نیز چنین شرایطی دارد؛انتهای  برای صنایع بزرگ هم که ۳۰۰ واحد هستند یک برنامه با وزارت صمت در نظر گرفته‌ایم که مشکلی از لحاظ چرخه بازار و زنجیره تولید نداشته باشند.

رجبی مشهدی تصریح کرد: خوشبختانه این برنامه در حال اجراست و  امسال از ابتدای دوره مدیریت مصرف برق که از ابتدای خرداد ماه آغاز شده نسبت به سال گذشته ۱۴درصد انرژی بیشتری به صنایع بزرگ تحویل دادیم و صنایع فولادی که ۵۰ درصد برق بیشتری مصرف می کنند ۱۷ درصد انرژی بیشتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تحویل گرفته‌اند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه حدود هزار شهرک صنعتی داریم و هر کدام بر اساس جدول و برنامه خاص خود تامین برق می‌شوند، افزود : طول شبکه برق کشور یک میلیون کیلومتر است که به لحاظ اندازه ظرفیت تولید وشبکه از جمله کشورهای بزرگ محسوب می شویم و گاهی اوقات احتمال حادثه بر روی شبکه وجود دارد که همکاران ما به سرعت رسیدگی و مشکل را بر طرف می کنند.

وی در پایان افزود: امیدواریم با همکاری همه مردم و مشترکان عزیر از تابستان گرم امسال با کمترین مشکل عبور کنیم.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.