رژیم صهیونیستی ۸ میلیارد دلار برای تامین هزینه‌های جنگ اختصاص داد

در حالی که رژیم صهیونیستی ۸ میلیارد دلار برای تامین مالی ادامه جنگ بودجه اختصاص داد، رسانه‌های عبری زبان از تاخیر آمریکا در اختصاص کمک مالی به تل‌آویو پرده برداشتند.

کد خبر : 1056499
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 21:37

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، کابینه رژیم صهیونیستی، متمم بودجه به ارزش ۸ ملیارد دلار برای تامین هزینه‌های جنگ خود علیه نوار غزه به تصویب رساند.

رادیو عبری زبان کان در گزارشی در این رابطه نوشت: با توجه به اینکه مخارج جنگ دربودجه سال جاری پیش بینی نشده بود، براساس پیشنهادی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و بتسلئیل سموتریچ وزیر دارایی ارائه کردند، این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت.

این متمم در حالی تایید شد که بینی گانتز وزیر جنگ سابق رژیم و حزبش به آن رای مخالف دادند.

براساس اطلاعات فاش شده در این رسانه، نتانیاهو و سموتریچ به بهانه هزینه‌های جنگی، در چارچوب این بودجه که ۳۰ میلیارد شیکل است، احزاب دینگرای افراطی حاضر در ائتلاف نیز از آن بهره‌مند خواهند شد، امری که باعث اعتراض بسیاری از شخصیت‌های صهیونیست شده است.

در همین راستا ایتان فریل بنیانگذار روزنامه اقتصادی دمارکر در توئیتر خود نوشت: تا به امروز کنگره آمریکا با ۵۰ میلیارد شیکل کمک جنگی به اسرائیل موافقت نکرده است، اما یک سئوال برای صاحبنظران دارم، واکنش اعضای کنگره وقتی بدانند یا بشنوند که پول‌های رای دهندگان آمریکایی اختصاص داده شده برای کمک‌های جنگی به اسرائیل بخش‌‌هایی از آن برای افزایش سطح زندگی یهودیان افراطی و شهرک نشینان صرف خواهد شد، چه واکنشی از خود نشان خواهند داد.

 


برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.