رونمایی از یک تازه وارد مقابل پرسپولیس/ مرد ترک دنبال اولین برد

روز دوم از هفته بیست و دوم رقابتهای لیگ برتر درحالی عصر جمعه سپری می شود که تیم زرد اصفهان پس از یک دوره بحرانی با مربی جدیدش برابر پرسپولیس صف آرایی خواهد کرد.

کد خبر : 60270
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1396 - 21:38

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، دومین روز از هفته بیست و دوم رقابتهای لیگ برتر را با ۴ بازی پشت سر خواهیم گذاشت. در این بازی‌ها سپیدرود میزبان استقلال خوزستان است، پدیده با تراکتورسازی دیدار می‌کند، سپاهان در تهران با پرسپولیس دیدار می‌کند و پارس جنوبی میزبان سایپا است. شاید بتوان از بازی سپاهان و پرسپولیس بعنوان حساس ترین بازی امروز یاد کرد.

جالب ترین نکته در خصوص بازی‌های امروز این است که سه بازی از چهار بازی، دیدار بین همسایه های جدولی است. تا قبل از بازی‌های هفته بیست و دوم، سپیدرود و استقلال خوزستان، پدیده و تراکتورسازی و سایپا و پارس جنوبی جم که حریفان هم هستند در جدول هم در همسایگی یکدیگر قرار داشتند.

* سپیدرود – استقلال خوزستان
دیدار  تیم های  انتهای جدولی که از گزینه‌های سقوط به لیگ یک محسوب هستند بیشتر تحت تاثیر رویارویی سرمربی تیم میهمان با کاپیتان تیم میزبان است. حسین کعبی از ۴۸ ساعت مانده به این بازی اعلام کرد برای فردی که با او مشکل دارد گل نخواهد برد تا به این ترتیب جنگ روانی‌اش را علیه تیم استقلال خوزستان و ویسی اعلام کند.

هر دو تیم از نظر امتیازی شرایط جالبی نداشته و در بین گزینه‌های سقوط به لیگ یک هستند. سپیدرود با ۱۹ و استقلال خوزستان با ۱۸ امیتاز در رده‌های شانزدهم و هفدهم جدول قرار دارند. استقلال خوزستان پایین ترین تیم در جدول رده بندی است که همچنان مربی ابتدای فصلش را حفظ کرده و تغییری روی نیمکت این تیم ایجاد نشده است. در حالی که سپیدرودی‌ها تغییراتی روی نیمکت شان داشته‌اند و هم اکنون هدایت آن بر عهده علی کریمی است.

ویژگی مشترک دیگر دو تیم در وابستگی آنها به بخش خصوصی است. هر دو تیم مالک خصوصی دارند و در صورت سقوط هر یک از آنها به لیگ دسته اول، یک تیم خصوصی دیگر از چرخه رقابتهای لیگ برتر حذف خواهد شد.

* پدیده – تراکتورسازی
این دو تیم هم با قرار داشتن در رده‌های دهم و یازدهم همسایه جدولی هم هستند.از این رو این بازی هم در زمره بازیهای ۶ امتیازی این هفته است. تراکتورسازان هم از تیم هایی هستند که مربی شان را تغییر داده و حالا یک مربی ترک تبار روی نیمکت این تیم می نشیند. ساغلام که به تازگی هدایت تراکتورسازی را برعهده گرفته است به دنبال رسیدن به نخستین پیروزی با این تیم است تا شاید بتواند راهی به دل هواداران این تیم پیدا کند.

این دو تیم با ۲۳ و ۲۲ امتیاز در جدول حضو ردارند و پیروزی در این دیدار بر هیچ یک از دو تیم منجر به جهش چند پله‌ای در جدول نمی‌شود. چرا که فاصله امتیازی شان با رده نهم ۵ امتیاز است.

این بازی در ورزشگاه زیبا و تازه تاسیس امام رضا (ع) برگزار می شود. محمد قاضی با ۹ گل زده بهترین گلزن پدیده و دومین گلزن برتر لیگ برتر است. وی خطرناک ترین بازیکن پدیده است. خانزاده، مهربان و امین قاسمی نژاد هر یک با ۴ گل دیگر گلزنان خوب این تیم هستند. تیمی که خط حمله اش با ۲۷ گل زده سومین خط حمله خطرناک در لیگ است.

 * پرسپولیس – سپاهان
صدرنشین بلامنازع لیگ برتر در هفته بیست و دوم میزبان سپاهان بحران زده‌ای است که به تازگی دست به تغییر و تحول روی نیمکتش زده و بعد از برکناری کرانچار، یک مربی بومی و کهنه کار مثل منصور ابراهیم زاده را استخدام کرده است.

پرسپولیس ۴۸ امتیازی بدون محروم و مصدوم به دیدار سپاهان ۲۰ امتیازی می‌رود که با قرار گرفتن در رده ۱۳ جدول رسما در معرض سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد. سپاهان تنها تیمی است که در این فصل در یک بازی بیشتر از یک گل به پرسپولیس زده است اما با این وجود این تیم شرایط اسفباری در جدول مسابقات دارد.

منصور ابراهیم زاده بازی سختی را برای شروع با سپاهان آغاز کرد. پرسپولیس در بهترین فرم ممکن و صدرنشین بلامنازع لیگ و سپاهان در شرایطی نا متعارف و در رده‌های پایین جدول. اما اگر ابراهیم زاده بتواند از این بازی نتیجه دلخواهش را بگیرد توانسته شوک بزرگی را در همان ابتدای کار به سپاهان وارد کند.

باتوجه به دیدار همزمان سپیدرود و استقلال خوزستان، این احتمال وجود دارد که در صورت شکست سپاهان مقابل پرسپولیس، این تیم یک پله دیگر در جدول سقوط کرده و رسما وارد منطقه خطر شود.

* پارس جنوبی جم – سایپا
سایپا تنها تیم حاضر در بالای جدول است که تفاضل گلش منفی است. شاگردان دایی با وجود این که در رده چهارم جدول جای دارند، به اندازه تیم انتهای جدول گل خورده‌اند و تنها استقلال خوزستان از این تیم بیشتر گل خورده است و این نشان دهنده مشکلات این تیم در ساختار تدافعی‌اش است.

دو تیم سایپا و پارس جنوبی هم در همسایگی هم در جدول رده بندی قرار دارند. این دو تیم با ۳۴ و ۳۳ امتیاز رده های چهارم و پنجم جدول را در اختیار دارند. پارس جنوبی مدتهاست در افت به سر می‌برد. آنها خیلی وقت است که با بردن بیگانه هستند و برای یاد آوری آخرین پیروزی شان باید به حافظه بلند مدت شان رجوع کنند. شاگردان تارتار در صورت از دست دادن امتیاز در این بازی باید انتظار این را داشته باشند که حداقل استقلال هم در این هفته از آنها عبور نماید. اما در صورت پیروزی یک پله صعود آنها حتمی است اما ممکن است حتی به رده سوم جدول هم صعو نمایند.

برنامه بازی های هفته بیست و دوم به شرح زیر است:

جمعه ۱۳ بهمن ۹۶
* پارس جنوبی جم – سایپا تهران – ورزشگاه تختی جم بوشهر- ساعت ۱۷:۱۵
داور :سیدمهدی سیدعلی کمکها: بابک داوری – براتعلی مولوی – پیمان فرخی مهر – ناظر: ابوطالب طاهریان

* پرسپولیس – فولاد مبارکه سپاهان – ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۵:۱۵
داور:
 محمدحسین زاهدی فرد کمکها: علیرضا ایلدروم – سجاد طوری – سیدمهدی مرجان زاده – ناظر: حیدر شکور

* سپیدرود رشت – استقلال خوزستان – ورزشگاه سردار جنگل رشت- ساعت ۱۴:۳۰
داور:
 بیژن حیدری کمکها: سیدیعقوب حجتی – علی اکبر عظیم پور – وحید صالحی – ناظر: بهرام مهرپیما

* پدیده خراسان – تراکتورسازی تبریز – ورزشگاه ثامن مشهد – ساعت ۱۴:۳۰
داور :
پیام حیدری کمکها: علی میرزابیگی – فرهاد فرهادپور – سیداحمد موسوی – ناظر: محمود رفیعی

شنبه ۱۴ بهمن ۹۶
* فولاد خوزستان – صنعت نفت آبادان – ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت ۱۶:۱۵
داور:
 حسین زرگر کمکها: حمید سبحانی – جلیل شعرانی – امید سعیدفر – ناظر: ایرج نظری

یکشنبه ۱۵ بهمن ۹۶
* ذوب آهن اصفهان – استقلال تهران – ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت ۱۷
داور:
 حمید حاج ملک کمکها: محمدرضا ابوالفضلی – فرهاد مروجی – کمیل غلامی – ناظر: زاهد بحرینی

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.