روند افزایش جمعیت در اردبیل سیر صعودی ملایم دارد/ ثبت وقایع حیاتی تا ۹۹.۵ درصد در اردبیل

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: روند افزایش جمعیت در استان اردبیل در ۶ سال اخیر یک رویه ملایم و سیر صعودی مناسبی را داشته است.

کد خبر : 52610
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1396 - 18:13

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، اسد حسن‌زاده در حاشیه رونمایی از اسناد هویتی شهدای مدافع حرم  اظهار کرد: در راستای پوشش کامل وقایع حیاتی ما در استان اردبیل با همکاری و مساعدت دستگاه‌های مرتبط نظیر ثبت‌یاران، بهداشت و درمان و علوم پزشکی، بخشداران، دهیاران و فرمانداران موفق شدیم نرخ پوشش وقایع حیاتی را به وضعیت مطلوب و حتی بالاتر از استانداردهای جهانی برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: ثبت وقایع حیاتی به ویژه ولادت با ۹۹.۹ درصد و ثبت وفات با ۹۹.۵ درصد موفقیتی دیگر برای استان اردبیل به دست آمده است.
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل با قدردانی از تلاش و همکاری مجموعه ثبت احوال و دستگاه‌های مرتبط در به روز رسانی ثبت وقایع حیاتی، بیان کرد: ما در نرخ ولادت و زاد و ولد با توجه به اینکه تا سال ۹۲ به دلیل برخی برنامه‌های بازدارنده با سیر نزولی افزایش جمعیت روبرو بودیم با ابلاغ سیاست‌های جمعیتی ممقام معظم رهبری این سیر نزولی متوقف شده و با شیب ملایم شاهد سیر صعودی افزایش جمعیت در استان اردبیل هستیم.
حسن‌زاده فرهنگسازی در این حوزه را برای افزایش جمعیت یادآور شد و افزود: با توجه به اینکه کهولت جامعه عارضه‌ای است که مشکلات و عواقبی را به دنبال دارد باید تلاش کنیم تا نسبت به افزایش جمعیت اقدامی جدی انجام شود.
وی در ادامه تصریح کرد: در تقویت برنامه‌های افزایش جمعیتی در سطح کشور اقدامات خوبی نیز در سطح استان انجام شده به طوری که ولادت در ۶ ماهه امسال به تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد به ثبت رسیده است.
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: هر چند با کاهش ۲.۶ درصدی ولادت در استان روبرو هستیم ولی به نظر می‌رسد با وضعیتی که پیش‌بینی شده در سال‌های آینده با افزایش نرخ ولادت و جمعیت در استان روبرو باشیم.
حسن‌زاده به کاهش فوت با ۳ درصد در استان اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه امسال بیش از ۳ هزار و ۵۹ مورد فوت در استان به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: با توجه به بهبود وضعیت بهداشتی و عوامل پیشگیرانه از مرگ و میر شاهد امید به زندگی و افزایش عمر در بین هموطنان هستیم.
این مسئول به وضعیت ازدواج و طلاق نیز اشاره کرد و افزود: سن ازدواج دختران در استان اردبیل به ۲۳ سال و سن آقایان به ۲۸ سال رسیده است که نسبت به سال‌های گذشه وضعیت مطلوبی را در امر ازدواج و ثبت آن شاهد هستیم.
حسن‌زاده بیان کرد: در ۶ ماهه امسال بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ مورد ازدواج در استان اردبیل به ثبت رسیده و با یک کاهش ۲۰ درصدی روبرو هستیم و در مورد طلاق نیز یک هزار و ۱۲۳ مورد طلاق در این مدت به ثبت رسیده که با ۱۰ درصد افزایش در این بخش مواجه هستیم.
وی با یادآوری اینکه نباید تنها به اعداد و ارقام اکتفا کنیم چرا که در سال‌های اخیر به دلیل گذر از سن جوانی آمار ازدواج و جمعیت در حال آستانه ازدواج نیز کاهش یافته است، اظهار کرد: استان اردبیل رتبه اول را در ثبت ازدواج با ۱۲.۶ درصد نسبت به جمعیت جوان خود شاهد بوده است.
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل اضافه کرد: در بحث طلاق رتبه استان اردبیل نهم است که قطعا با همکاری و مساعدت خانواده‌ها شاهد به حداقل رساندن طلاق در بین زوج‌های جوان خواهیم بود. حسن‌زاده از خانواده‌ها خواست؛ تا با ترویج فرهنگ ازدواج آسان و دوری از تجمل‌گرایی جوانان را نسبت به امر ازدواج ترغیب و تشویق کنند تا وضعیت مطلوب و به مراتب بهتری را در این حوزه شاهد باشیم

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.