روسیه: مذاکرات با اوکراین متوقف شده است/ کی‌یف: مسکو به دنبال الحاق اراضی اشغالی است

همزمان با اعلام توقف مذاکرات بین روسیه و اوکراین، وزارت دفاع این کشور اعلام کرده است که مسکو به دنبال الحاق اراضی اشغالی به فدراسیون روسیه است.

کد خبر : 137975
تاریخ انتشار : شنبه 3 اردیبهشت 1401 - 0:29

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه از توقف مذاکرات بین این کشور و اوکراین برای پایان جنگ خبر داد.

خبرگزاری فرانسه از قول «سرگئی لاوروف» گزارش داد که مذاکرات بین این کشور و اوکراین برای دستیابی به توافقی برای پایان جنگ متوقف شده است.

لاوروف گفت که «مسکو هیچ پاسخی از کی‌یف به پیشنهادهایی که در این ارتباط داده، دریافت نکرده است.»

با این حال وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که کشورش مخالف کشورهایی که اوکراین آن‌ها را به عنوان ضامن امنیت خود معرفی کرده، نیست.

نزدیک دو ماه از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد که مهمترین دلیل آن، تمایل اوکراین برای الحاق به ناتو اعلام شده و درگیری‌ها در شرق و جنوب این کشور ادامه دارد. روسیه دیروز مدعی شد که شهر ماریوپول واقع در جنوب اوکراین را به جز کارخانه آزوف‌استال به کنترل خود درآورده است. گفته می‌شود دو هزار نیروی اوکراینی در این منطقه محاصره‌اند.

ترکیه اخیرا گفته که تحولات اوکراین و حوادث در اطراف کی‌یف و تعامل غرب با این مسئله باعث شده است که همه دستاوردهای دو دور مذاکرات بین مسکو و کی‌یف در ترکیه از بین برود.

اوکراین: روسیه به دنبال الحاق اراضی اشغالی اوکراین به خود است

در همین ارتباط، وزارت دفاع اوکراین امروز جمعه اعلام کرد که روسیه خود را برای برگزاری به اصطلاح همه پرسی الحاق اراضی اشغالی در “خرسون” و “زاپورژیا” (جنوب اوکراین) آماده می‌کند.

پیشتر روسیه بعد از سیطره و اشغال شبه جزیره کریمه، با برگزاری همه پرسی در سال ۲۰۱۴ این منطقه از خاک اوکراین را به خاک خود ملحق کرد.

 


 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.