روس‌ها بزرگترین سرمایه‌گذار در ایران هستند

معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: روس‌ها بزرگترین سرمایه گذار در ایران هستند و از این میزان سرمایه‌ اعلام شده سهم روس‌ها در ایران ٢.٧ میلیارد دلار بوده که این میزان سرمایه‌ را برای دو پروژه نفتی وارد کشور کرده‌اند.

کد خبر : 367913
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 - 6:55

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، فکری در نشست خبری امروز با اشاره به عملکرد سازمان سرمایه‌گذاری اقتصادی در طول بیش از یک سال گذشته اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات دولت در این مدت زمان اصلاح نظام آماری بوده‌ است و پس از این تنها آمار سرمایه‌های جذب شده که منجر به اجرای پروژه شده وارد نظام آماری می‌شود و قرار نیست تنها جذب سرمایه بر روی کاغذ را اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه از این پس واقعیت جذب سرمایه‌‌ها می را اعلام می‌کنیم، گفت: آنچه که به عنوان تمایل سرمایه گذاری در ایران و اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری در ایران را دیگر در نظام آماری نمی‌گنجانیم.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری اقتصادی ادامه داد: در اصلاح نظام آماری تنها سرمایه‌گذاری‌های معتبر به این معنا که از اخذ مجوز آن بیش از ۶ ماه نگذشته باشد و بخشی از سرمایه را وارد پروژه کرده‌اند، اعلام خواهد شد و هدف اصلاح نظام آماری این است که سیگنال اشتباه به دولت، مردم و فعالان اقتصادی ندهیم.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری مصوب ١٠.٢ میلیارد دلار بوده که از این میزان ۵.٩۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری مصوب بوده و فاصله آن یعنی ۴ میلیارد دلار وارد کشور نشد و آنچه که در نظام آماری درج می‌شود همان ۵.٩۵ میلیارد دلار است.

فکری با بیان اینکه عمده سرمایه‌گذاری در کشور از سوی روس‌ها انجام شده‌است، ادامه داد: روس‌ها بزرگترین سرمایه گذار در ایران هستند و  از این میزان سرمایه‌ اعلام شده سهم روس‌ها در ایران ٢.٧ میلیارد دلار بوده که این میزان سرمایه‌ را برای دو پروژه نفتی وارد کشور کرده‌اند.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی افزود: در طول یک سال و سه ماه گذشته کشور امارات به عنوان دومین کشور، ترکیه سومین کشور و چین چهارمین کشور و افغانستان پنجمین کشور سرمایه‌گذار در ایران بوده‌‌اند.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.