روزی ۱۶ ساعت ناقابل در مدرسه

دانش آموزان و دانشجویان کره ای دارای ضریب هوشی بالایی هستند. آن ها به طور پیوسته در میان دانشجویان سراسر دنیا به خصوص در رشته ریاضی رتبه می آورند.

کد خبر : 62348
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1396 - 9:56

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، هدف بسیاری از دانشجویان کره ای، قبولی در یکی از رشته های دانشگاه های «اسکای» (یکی از معتبرترین دانشگاه های کره جنوبی) یا ادامه تحصیل در خارج از کشور است. شاید برای تان جالب باشد که بدانید، بیشترین آمار مهاجرت افراد تحصیل کرده به خارج از کشور و فرار مغزها متعلق به کره جنوبی است. طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دانشجویان کره جنوبی، بالاترین درصد دانشجویان مهاجر به آمریکا را تشکیل می دهند. برای یک نوجوان دانش آموز کره ای هیچ چیزی مهم تر از مدرسه نیست.

 

کلاس ها از ساعت ۸ صبح شروع می شوند و تا ساعت ۳ ادامه می یابند. اغلب دانش آموزان کره ای ترجیح می دهند از ساعت ۳تا ۵ در کتابخانه مدرسه مطالعه کنند. آن ها معمولا به صورت یک روز در میان هم کلاس های فوق برنامه دارند که از ساعت ۵ بعد ازظهر تا ۹ شب طول می کشد. در نتیجه دانش آموزان کره ای به صورت میانگین، گاهی تا  ۱۶ ساعت از زمان روزشان را در مدرسه می گذرانند. این ساعت های زیاد باعث می شود که آن ها رکوردار زمان زیاد آموزش در دنیا باشند. طبق سنت دیرینه شرقی، کسی با کفش حق ورود به خانه را ندارد. این سنت دیرینه در کره جنوبی، شامل مدارس هم می شود و دانش آموزان و معلمان باید قبل از ورود به مدرسه کفش های خود را در بیاورند و از دمپایی های تمیزی که هر روز شسته می شود برای محیط کلاس و مدرسه استفاده کنند.

 

دانش آموزان خودشان در مدرسه مسئول نظافت میز و کلاس شخصی شان هستند. آن ها هر روز یک ساعت را برای نظافت مدرسه اختصاص می دهند. زندگی رایج بیشتر دانش آموزان کره جنوبی در مدرسه و درس خواندن خلاصه می شود. آموزش و تدریس، یکی از مورد احترام ترین مشاغل سرزمین کره جنوبی به شمار می رود. معلمی در کشور کره جنوبی جزو مشاغل پر درآمد محسوب می شود. اگر آن ها در مدارج بالاتر یا در مدارس خصوصی تدریس کنند، می توانند سالانه میلیون ها دلار درآمد داشته باشند. هرچند شرایط معلم شدن در این کشور هم به همان اندازه سخت است.

 

 

معلمان در طول دوران تحصیل بارها ارزیابی می شوند و اگر کیفیت تدریس پایینی داشته باشند از سیستم آموزشی این کشور، کنار گذاشته می شوند. با نگاهی به وضعیت تحصیل و کار در کشور کره جنوبی به راحتی می توان دریافت که چطور این کشور در مدت ۵۰ سال خودش را از یک کشور جنگ زده تبدیل به یکی از ثروتمندترین کشورهای آسیا کرده است. آن ها سخت کار می کنند، سخت درس می خوانند و فرهنگ سخت کوشی را به بهترین شکل به یکدیگر انتقال می دهند.

 

 

 

 



 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.