روحانی: امام (ره)، قدرت اصلی را قدرت مردم می‌دانست

رئیس‌جمهور گفت: امام (ره) قدرت اصلی را قدرت مردم می‌دانست و تلاش می‌کرد اذهان و افکار مردم برای آن مسیر و راهی که امام برای انقلاب انتخاب کرده بود، اقناع شود.

کد خبر : 126164
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1399 - 9:17

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، حسن روحانی در آیین تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های امام راحل(ره) گفت: خداوند بزرگ را سپاسگذاریم که برای هشتمین نوبت در هشت سال دولت تدبیر و امید در دهه فجر انقلاب اسلامی موفق شدیم مضجع شریف امام را زیارت کنیم. این ایام هم مصادف با میلاد با سعادت دخت پیامبر عظیم الشأن اسلام،  حضرت زهرای مرضیه(ع) و همچنین سالروز ولادت امام راحل‌مان در همان روز است.

وی ادامه داد: امام عزیز و بزرگوار ما در طول نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی درس‌ها و راه‌های بسیار ارزشمندی را به ما و جامعه ایران و جامعه اسلامی آموخت. در اکثر نهضت‌ها و انقلاب‌ها معمولاً رهبران یا بر احزاب سیاسی تکیه می کنند یا قدرت‌های نظامی. قدرت نظامی چریکی را تشکیل می‌دهند و یا اینکه با قدرت‌های خارجی، آنهایی که مخالف با حکومت قبلی هستند نوعی تماس برقرار می‌کنند تا بتوانند به موفقیت و پیروزی برسند. امام (ره) هیچ یک از این راهها را  انتخاب نکرد، امام  (ره)  قدرت اصلی را قدرت مردم می‌دانست و تلاش می‌کرد اذهان و افکار مردم برای آن مسیر و راهی که امام برای انقلاب انتخاب کرده بود، اقناع شود.

وی افزود: امام از سال‌ها پیش به خوبی می دانست که قدرت نرم بر  قدرت سخت پیروز  خواهد شد و ایشان قدرت نرم را انتخاب کرده بود. روز دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ نشان داد که امام در مسیر و راهش چگونه پیروز شد. روز ۱۲ بهمن روزی بود که امام (ره) سرمایه اجتماعی خود را به رخ جهانیان کشید و روز دوازدهم بهمن بی‌تردید «یوم الخمینی» بود.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.