روحانی: آینده سوریه را متعلق به مردم این کشور دانست

شبکه تلویزیونی سی ان ان در بازتاب نشست سه جانبه روز گذشته (چهارشنبه) آنکارا گزارش دادکه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران درپایان این نشست و در کنفرانس خبری اعلام کرد آینده سوریه متعلق به مردم این کشور است.

کد خبر : 70344
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1397 - 5:48

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، سی ان ان بازتاب این نشست را در سرتیتر خبرهای بامدادی امروز خود قرار داده و گزارش داد: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در کنار رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از این نشست در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.
سی ان ان افزود: هر سه کشور خواستار بیرون راندن تروریست ها از سوریه و پایان یافتن جنگ دراین کشور شدند.
به گزارش ایرنا ، نشست سه جانبه روز گذشته (چهارشنبه) که با حضور دکتر حسن روحانی، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه در آنکارا برگزار شد، تحولات سوریه و راههای اجرای تفاهم نامه های نشست آستانه و نیز نتایج نشست سران در سوچی را مورد بررسی قرار دادند و همچنین طرفین در خصوص برگزاری دور بعدی این نشست در تهران به توافق رسیدند.
درهمین حال حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر روز گذشته (چهارشنبه) و در پایان نشست روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در جمع خبرنگاران با بیان این که هیچ کشوری حق ندارد درباره آینده سوریه تصمیم بگیرد، گفت: تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، وحدت و استقلال سوریه باید مورد توجه همگان باشد.
رئیس جمهوری ایران افزود: روز جشن بزرگ برای منطقه روزی است که جنگ در سوریه پایان بیابد، تروریست ها از منطقه خارج شده باشند و دروازه های سوریه روی همه آوارگان باز شود و در یک انتخابات آزاد مردم سوریه بتوانند سرنوشت و آینده خود را تعیین کنند.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز در نشست خبری مشترک با رئیسان جمهوری ایران و روسیه گفت: اجازه نمی دهیم گروه های تروریستی آینده سوریه و منطقه را تباه کنند و بر آن مسلط شوند.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.