رهبر اپوزیسیون: افزایش قیمت برق، کار اردوغان است

رهبران دو حزب حامی و مخالف دولت کنونی ترکیه، اعضای حزب خود را به صورت جداگانه خطاب قرار داده و درباره تنش‌های اخیر در نرخ تورم و قیمت کالاها مطالبی را عنوان کردند.

کد خبر : 135624
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 10:46

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، “دولت باغچلی”، رهبر حزب حرکت ملی ترکیه به هم‌حزبی‌هایش در پارلمان این کشور گفت: ما در کنار هم بر تورم غلبه کرده و اجازه نخواهیم داد این غول تورم، هیچ یک از شهروندانمان را تحت فشار قرار دهد.

باغچلی گفت، سرنوشت مردم ترکیه، گرانی نیست و خطاب به هم‌حزبی‌هایش افزود: این وظیفه اصلی ماست که دست مردمی که درآمد پایین یا متوسط دارند را بگیریم.

به گفته مقامات آماری ترکیه، قیمت مصرف کننده در این کشور در سال ۲۰۲۱ افزایش ۳۶.۰۸ درصدی داشت که در ۱۹ سال گذشته بی‌سابقه بود.

همچنین تورم ماهانه ترکیه در ماه دسامبر سال گذشته ۱۳.۵ درصد بود، در حالی که در ماه قبلش نوامبر، این عدد ۳.۵۱ درصد بود.

علاوه بر این، رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه، دولت این کشور را به خاطر “بیشترین افزایش قیمت برق” در تاریخ این کشور، به باد انتقاد گرفت.

“کمال قلیچداراوغلو”، رهبر حزب “مردم جمهوری‌خواه” ترکیه خطاب به اعضای حزبش گفت، تصمیم افزایش قیمت برق را شخص رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گرفت، نه “قدرت‌های خارجی. ”

دولت ترکیه در هفته گذشته قیمت برق سال ۲۰۲۲ را اصلاح کرده و آن را برای مصرف‌کنندگان خانگی ۵۰ درصد و برای مشترکان تجاری ۱۲۵ درصد افزایش داد.

قلیچداراوغلو گفت: من از برادرانم که به حزب عدالت و توسعه رای دادند، سوالی دارم؛ چه کسی بیشترین افزایش قیمت برق را در تاریخ جمهوری ترکیه رقم زده است؟… آیا این، کار دولت‌های خارجی بود؟ کدام دولت خارجی این کار را کرد؟

او خطاب به رجب طیب اردوغان افزود: تو این کار را کردی؛ این افزایش قیمت کار توست!


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.