رهبر انقلاب در دیدار مردم قم: عوامل حادثه کرمان باید مجازات شوند

طبق سنت رایج در سال‌های قبل، هزاران نفر از مردم قم در سالگرد قیام تاریخی ۱۹ دی ۱۳۵۶ در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب دیدار کردند.

کد خبر : 1174088
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 - 9:31

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در چهل و ششمین سالگرد قیام تاریخی ۱۹ دی ۱۳۵۶، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم قم طبق سنت مرسوم سالهای قبل در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

قیام مردم قم در اعتراض به انتشار مقاله «ایران و استعمار سرخ و سیاه» در روزنامه اطلاعات که در بخشی از آن مطالبی علیه امام خمینی (ره) بیان شده بود از ۱۸ دی ۱۳۵۶ آغاز و تا ۲۰ دی به طول انجامید و اوج آن در ۱۹ دی بود. از قیام ۱۹ دی به عنوان نقطه شروع سلسه حرکت‌های اعتراض‌آمیز مردم علیه سلطنت پهلوی یاد می‌شود که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

نقش مردم در حوادث بزرگ را نباید فراموش کرد

رهبر انقلاب در دیدار امروز با مردم قم با تاکید بر قدرت نقش‌آفرینی مردم تصریح کردند: قدرت نقش‌آفرینی مردم در حوادث بزرگ را ما نباید فراموش کنیم. این را در زندگی خودمان تجربه کردیم، هم خودمان باید فراموش نکنیم، هم این تجربه را به دیگران منعکس کنیم. امروز غزه را ملاحظه کنید. نقش‌آفرینی حضور مردم و ایستادگی مردم در یک حادثه عظیم، یعنی یک گروه کوچک، یک مردم محدود، مثلاً دو میلیون جمعیت من‌باب مثال در یک وجب زمین، آمریکای با آن عظمت را و رژیم صهیونیستی آویزان به آمریکا را عاجز کرده. قدرت حضور مردم یعنی این.

ایشان ادامه دادند: حادثه قم یک حادثه‌ای است به مراتب از این بالاتر. چرا؟ برای خاطر اینکه در روز نوزدهم دی مردم قم آمدند در خیابان، شهید هم دادند، کتک هم خوردند، عده‌ای هم زندان رفتند، اما سرآغاز یک جریانی شدند که آن جریان توانست یک رژیم وابسته‌ی مستکبر ظالم مسلّط بر این کشور را در طول مدت حدود یک سال سرنگون کند.

امام به مردم یاد داد باید در میدان حضور داشته باشند

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه فرمودند: این را امام یاد داد به ما. نشان داد به مردم، یاد داد به مردم، که حضور آن‌ها در صحنه معجزه آفرین است. امام سال ۴۱ و ۴۲ با عمل، با حرف، با منطق، با استدلال این را به همه‌ی ملت ایران نشان داد. فهماند به آن‌ها که اگر میخواهند پیش بروند، اگر میخواهند به نتایجی که مطلوب آنهاست برسند باید در میدان حضور داشته باشند. عقب کشیدن، به این و آن اتکا کردن، کنج عزلت گزیدن، این فایده ندارد، باید بیایند وسط میدان. خودش هم آمد وسط میدان. امام به جای نشست و برخاست کردن با احزاب و گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های سیاسی معروفِ پرمدعا که بودند در آن زمان، به جای نشستن با آنها، آمد با مردم نشست.

تکیه‌ی حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) در فرمان خود به مالک اشتر هم این است که به توده‌ی مردم تکیه کنید. به توده‌ی مردم. وقتی یک رئیس‌جمهوری با توده‌ی مردم انس می‌گیرد، حرف می‌زند، کار می‌کند بین آنها، میرود در دل مردم، یک عده‌ای از آنجا بلند می‌شوند می‌گویند این پوپولیسم است. اهانت می‌کنند. نه، این مردم‌داری است. این نشان گرفتن نقطه‌ی اصلی است. توده‌ی مردم همه‌کاره‌اند.

 

 

بر سرکوب عوامل واقعی و پشت پرده حادثه تروریستی کرمان اصرار داریم

 


رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان با اندوهبار خواندن حادثه تروریستی اخیر در کرمان در سالگرد گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفتند: در این قضیه اندوهبار و فاجعه‌بار که در کرمان اتفاق افتاد و ملت را به معنای واقعی کلمه مصیبت‌زده کرد ما اصرار نداریم که این و آن را متهم کنیم اما اصرار داریم که عوامل واقعی و پشت‌پرده‌ی این حادثه را پیدا کنیم و آنها را سرکوب کنیم. انشالله که مسئولان محترم که به طور جدی در تلاشند و خوب کار کردند، بتوانند آنها را به سزای اعمالشان برسانند.

 

عده‌ای با محاسبات غلط چهره رژیم پهلوی را تطهیر می‌کنند

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس با اشاره به حوادث انقلاب تصریح کردند: آن رژیمی که در ۲۲ بهمن به دست مردم ایران ازاله شد و از این خاک پاک، از این کشور خدایی بیرون رانده شد، یک رژیم وابسته و کودتایی بود. یک عده‌ای امروز نمی‌خواهند این را بعد از چهل سال باور کنند. آمریکایی‌ها و دور و بری‌های آمریکایی‌ها و وابستگان به آمریکایی‌ها هم با ساده‌دلی تمام، عجیب است، سیاستمدارند، دیپلماتند اما در این قضیه نهایت ساده‌اندیشی را دارند به کار میبرند. با محاسبه‌ی غلط، دارند دوباره توجیه میکنند چهره‌ رژیمی را که چهل سال قبل، ۴۵ سال قبل با لگد مردم از این کشور رانده شده، بیرون افتاده شده.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.