رهبر انقلاب: حرکت کشور هیچ تغییری نمی‌کند/ دولت رئیس جمهور فقید ما، دولت کار و تحرک بود

امیر قطر در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیت دولت و ملت کشورش را تقدیم کرد. رئیس‌جمهور تونس در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیام تسلیت ملت و دولت این کشور را ابلاغ کرد.

کد خبر : 1440956
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1403 - 21:31

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای «تمیم بن حَمَد آل ثانی» امیر قطر و هیأت همراه، با تشکر از ابراز همدلی و همدردی قطر در حادثه تلخ اخیر، بر لزوم استمرار مسیر پیشرفت همکاری‌های دو کشور تاکید کردند.

رهبر انقلاب در دیدار امیر قطر: حرکت کشور هیچ تغییری نمی‌کند

ایشان، از دست دادن رئیس جمهور جامع‌الاطرافی همچون آقای رئیسی را سخت خواندند و گفتند: به رغم این فقدان، اما حرکت کشور هیچ تغییری نخواهد کرد و همان روح علاقه و اطمینان میان ایران و قطر که در دوره رئیس جمهور فقید حاکم بود از طرف آقای دکتر مخبر ادامه خواهد داشت.

رهبر نقلاب اسلامی با اشاره به شرایط منطقه و تلاش دشمنان برای از بین بردن ثبات و آرامش خاطرنشان کردند: کشورهای منطقه یک گزینه بیشتر پیش روی ندارند و آن همراهی و همدلی با یکدیگر است.

آقای «تمیم بن حَمَد آل ثانی» امیر قطر نیز در این دیدار با اظهار تسلیت به مناسبت درگذشت رئیس جمهور و همراهان ایشان، گفت: روابط ایران و قطر همواره مستحکم بوده و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تنها راه مقابله با تهدیدهای موجود در منطقه را همکاری و انسجام کشورهای منطقه دانست و افزود: ما هیچ حدی را برای گسترش روابط با ایران قائل نیستیم.

امام خامنه‌ای: دولت رئیس جمهور فقید ما، دولت کار و تحرک بود

دولت رئیس جمهور فقید ما، دولت کار و تحرک بود

رئیس‌جمهور تونس در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیام تسلیت ملت و دولت این کشور را ابلاغ کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رئیس جمهور تونس و هیأت همراه، با سپاسگزاری از احساسات برادرانه و صمیمانه آقای «قیس سعید» نسبت به حادثه اخیر گفتند: حادثه از دست دادن رئیس جمهور و جمعی از مسئولین و همراهان آنها، سنگین است اما در طول دوران جمهوری اسلامی همواره مشاهده کرده‌ایم که بر اساس حکمت الهی و با صبر و پایداری مردم، حوادث تلخ منشاء پیشرفت‌ها و حرکت‌ها شده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با ابراز مسرت از شکل‌گیری تجدید مطلع در روابط ایران و تونس به دلیل سفر رئیس جمهور این کشور، افزودند: حضور شخصیت فاضل و دانشگاهی همچون آقای «قیس سعید» در رأس کشور تونس، یک فرصت است تا این کشور بعد از سالها حاکمیت استبدادی و قطع رابطه با دنیای اسلام، چهره جدید و خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حرکت چند سال قبل مردم تونس که زمینه‌ساز یک حرکت بزرگ در شمال آفریقا شد، خاطر نشان کردند: ملت تونس استعداد زیادی برای پیشرفت و حرکت رو به جلو دارند و امیدواریم که با تدبیر آقای «قیس سعید» وحدت لازم میان گرایش‌های مختلف در تونس به‌وجود بیاید و زمینه پیشرفت بیشتر فراهم شود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مواضع ضد صهیونیستی رئیس جمهور تونس تاکید کردند: این‌گونه مواضع باید در دنیای عرب توسعه یابد زیرا متاسفانه در دنیای عرب به این‌گونه مسائل اهتمام ورزیده نمی‌شود و ما معتقدیم تنها راه موفقیت، استقامت و پایداری است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ظرفیت‌های خوب ایران و تونس برای گسترش روابط گفتند: دولت رئیس جمهور فقید ما، دولت کار و تحرک و ارتباط بود و اکنون نیز آقای دکتر مخبر با اختیارات کاملی که در اختیار دارند همان مسیر را برای توسعه روابط ادامه خواهند داد.

ایشان اظهار امیدواری کردند، همدلی‌ها و همزبانی‌های کنونی میان دو کشور به همکاری‌های میدانی تبدیل شود.

در این دیدار آقای «قیس سعید» رئیس جمهور تونس با ابراز تسلیت قلبی و خالصانه دولت و ملت تونس به دلیل حادثه تلخ اخیر، گفت: آخرین دیدار ما با رئیس جمهور فقید ایران، چندی پیش در الجزایر بود و در همان جا توافق کردیم که من به تهران بیایم اما هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم که برای ابراز تسلیتِ فوت ایشان به تهران بیایم.

رئیس جمهور تونس با اشاره به اراده مشترک دو کشور برای گسترش روابط در همه زمینه‌ها اظهار امیدواری کرد که با پیگری توافق‌ها، گسترش همکاری‌ها به صورت عملی تحقق یابد.

آقای «قیس سعید» همچنین با اشاره به شرایط منطقه و کشتار مردم غزه به دست رژیم صهیونیستی تاکید کرد: دنیای اسلام باید از موضع انفعالی کنونی خارج شود و با هم‌صدایی به دنبال احقاق حق مردم فلسطین در همه سرزمین‌های فلسطینی و تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شریف باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه انسانی در جهان از جامعه بین‌المللی پیشی گرفته و جامعه انسانی در کشورهای مختلف یکصدا در مقابل ظلم و جنایت در غزه، به میدان آمده است.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.