رمان عاشقانه «لی‌لی بد» چاپ شد

رمان «لی‌لی بد» نوشته ماریو وارگاس یوسا با ترجمه شهین وکیلی تهامی توسط نشر ورا منتشر و راهی بازار نشر شد.

کد خبر : 92069
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 دی 1397 - 9:21

پایگاه خبر ججین

به گزارش پایگاه خبری “ججین، رمان «لی‌لی بد» نوشته ماریو وارگاس یوسا به‌تازگی با ترجمه شهین وکیلی تهامی توسط نشر ورا منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب یکی از عناوین مجموعه «رمان جهان» است که این ناشر چاپ می‌کند.

یوسا نویسنده مشهور پرویی،‌ در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه نوبل شد. «لی‌لی بد» یکی از مهم‌ترین رمان‌های اوست و داستانی عاشقانه دارد. مبنای اصلی این رمان زندگی عجیب مردم کشوری است که درگیر تحولات بزرگ اجتماعی بوده‌اند.

این رمان ۷ فصل دارد که عناوین‌شان به این ترتیب است:‌ دختران شیلیایی،‌ نبرد چریکی، نقاش اسب‌ها در لندن مدرن، دیلماج قلعه مگارو، کودکِ صامت، آرکویمدِس سازنده موج‌شکن‌ها، مارسلا در لاواپیِز.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

متعجب شدم. فکر می‌کردم هنوز در توکیو زندگی می‌کند، یا در کشوری دوردست، و امکان ندارد پایش به فرانسه رسیده باشد. وقتی فهمیدم که اینجاست و می‌توانستم در هر زمان او را ببینم،‌ کاملا گیج شدم.

وقتی سکوت مرا دید، اصرار کرد. «فقط برای یه مدت کوتاه. چیزی که میخوام بهت بگم خیلی شخصیه، دوست ندارم تلفنی بگم. نیم‌ساعت بیشتر طول نمیکشه. برای یه دوست قدیمی زیاد نیست. باور کن!»

برای دو روز بعد قرار گذاشتیم، بعد از ساعت شش که از یونسکو بیرون می‌آمدم، در «لا رومری»، خیابان سنت ژرماین (پیش‌تر اسم این رستوران «لا رومری مارتینیک» بود، اما به‌تازگی، و به دلیل نامشخص، ملیت آن را حذف کرده بودند.) وقتی گوشی تلفن را گذاشتم، قلبم توی سینه می‌کوبید. پیش از آنکه دوباره دوش بگیرم، نشستم تا حالت عادی پیدا کنم. در پاریس چه می‌کرد؟ کاری کوچک برای فوکودا؟ پیدا کردن بازارِ اروپا برای اشیاء عتیقه و ساخته شده از عاج فیل و شاخ کرگدن، یا خلاف‌های بزرگ‌تر؟ نباید جواب تلفن او را می‌دادم. دوباره همان داستان قدیمی تکرار می‌شد. دوباره همان رفتارهای احمقانه.

به النا و سیمون درباره تلفن و قرار ملاقات چیزی نگفتم، چهل‌وهشت ساعت تمام را در شرایط روحی ویران‌کننده گذراندم: بلاهت، حماقت، تو لایق همان چیزی هستی که برایت اتفاق می‌افتد، اتفاق افتاده، اتفاق خواهد افتاد.

این کتاب با ۳۶۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۳ هزار تومان منتشر شده است.


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.