رقیبی در دنیا ندارم/ از المپیک ۲۰۲۰ مدال می‌خواهم

پرتابگر دیسک ایران گفت: هیچ پرتابگری در دنیا نیست که رکوردش بالای ۶۵ متر باشد و من رقیبی ندارم.

کد خبر : 35843
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1396 - 7:32

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ،   احسان حدادی درباره پرتاب ۶۵.۲۸ خود در لیگ طلایی دوومیدانی گفت: «من چند وقتی است که با حسین توکلی تمرینات بدنسازی‌ام را انجام می‌دهم و در شرایطی به چنین رکوردی رسیدم که هنوز مربی تخصصی پرتاب دیسک ندارم. با این حال با تمرینات مستمر و فراوانی که داشتم به شرایطی رسیدم که پرتابی بسیار خوب ارائه کردم و نشان دادم آمادگی بازگشت به روزهای خوب گذشته را دارم.»

وی در خصوص اینکه رکوردش چقدر با حدنصاب جهانی و المپیک برای کسب مدال فاصله دارد، اظهارداشت: «الان هیچ پرتابگری در دنیا نیست که رکوردش بالای ۶۵ متر باشد و من رقیبی ندارم. دلیلش هم این است که فصل مسابقات دوومیدانی در دنیا به پایان رسیده و پرتابگران برتر تمرینات لازم برای پرتاب دیسک را ندارند. من در تابستان تمرین کردم و در شرایط خوبی به سر می‌برم. اگر شرایط فراهم باشد تا ۷۰ متر هم پرتاب خواهم کرد. در مسابقات قهرمانی جهان در لندن هم اگر مشکل دیر رسیدن ویزا پیش نمی‌آمد و در زمان مقرر به محل مسابقات می‌رسیم و استراحت کافی می‌کردیم بین ۶۶ تا ۶۸ متر پرتاب می‌کردم.»

ملی‌پوش پرتاب دیسک دوومیدانی در مورد اینکه چه عاملی باعث شده او در تمام این سال‌ها رقیبی در ایران نداشته باشد، بیان داشت: «مقصر این اتفاق فدراسیون دوومیدانی است. مقصر که نه ولی وقتی یک ورزشکاری موفق می‌شود فدراسیون در آن موفقیت دخیل است با این حال می‌تواند تعداد ورزشکاران موفق خود را افزایش دهد. در رشته‌ای مانند پرتاب دیسک یک ورزشکار از نونهالی باید شروع کند تا پس از ۱۵ تا ۲۰ سال به مدال المپیک برسد.»

او تاکید کرد: «در این میان پرتابگری پیدا می‌شود که استعداد بالایی دارد و این مسیر را ۱۰ تا ۱۲ ساله می‌رود و در المپیک مدال می‌گیرد. فدراسیون اگر برنامه‌ریزی مناسبی کند و ما هم ورزشکاری داشته باشیم که بتواند خیلی مستعد باشد ما ۱۰ سال بعد مدال المپیک می‌گیریم. البته این به شرطی است که سرمربیانی را برای ورزشکاران‌مان در نظر بگیریم که قابلیت‌های بالایی داشته باشند و بتوانند باعث ارتقای پرتابگران آینده‌دار ایران شوند. همچنین اگر سرمربی قابلی آوردیم باید به او امکانات لازم را بدهیم تا بتواند پرتابگران لایقی را تربیت و در اختیار تیم ملی قرار دهد.»

حدادی در مورد اینکه مربی را به فدراسیون معرفی کرده تا پس از استخدام این فرد بتواند تمرینات خود را برای بازی‌های آسیایی پیگیری کند، یادآور شد: «وظیفه فدراسیون پیدا کردن سرمربی برای ورزشکارش است. من قبلا مربی به فدراسیون دوومیدانی معرفی کردم که به دنبال آن حرف و حدیث‌های زیادی پیش آمد. حالا منتظر می‌مانم تا برایم مربی خوبی بیاورند تا دیگر پشت‌سرم حرف نباشد.»

او افزود: «امیدوارم فدراسیون مربی مناسبی برایم انتخاب کند و امکانات لازم را هم در اختیارم بگذارد. لازم است که مربی اختصاصی‌ام هر چه زودتر مشخص شود تا تمریناتم با فرد مورد نظر دیرتر از زمان موعد انجام نشود. هدف من در ابتدا کسب مدال در بازی‌های آسیایی جاکارتا است و بعد از آن هم می‌خواهم در المپیک توکیو همچون المپیک لندن برای کشورم مدال بگیرم.»

 

 

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.