رفع پوکی استخوان به کمک طب سنتی

افرادی که در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند بهتر است کلسیم بیشتری دریافت کنند این افراد باید ماست و لبنیات بیثشتری استفاده کنند.

کد خبر : 14703
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1396 - 13:54

پایگاه خبر ججین

رفع پوکی استخوان

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مبتلایان به پوکی استخوان ماست را همراه با مسلهات آن و مواد غذایی غنی از ویتامین D مصرف کنند.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: ماست از تخمیر شیر به دست می آید و دارای سه نوع کم چرب، با چربی متوسط و پرچرب است.

وی با اعلام اینکه ماست از نظر طب سنتی طبع سرد و تر دارد، اظهار داشت: این ماده منبع غنی از کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم، پروتئین و ویتامین های گروه B مانند B۵, B۲ , B۱۲ به شمار می آید، همچنین اسید لاکتیک موجود در ماست سبب جذب بهتر کلسیم و سایر ویتامین های آن می شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: در یک لیوان ۲۴۰ سی سی ماست، ۱۲ گرم پروتئین، ۱۵ گرم کربوهیدرات و حدود ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلی گرم کلسیم موجود است.

وی با بیان اینکه ماست چکیده در اثر گرفته شدن آب ماست معمولی به دست می آید، تصریح کرد: ماست چکیده در مقایسه با ماست معمولی حاوی کالری و ارزش غذایی بالاتری است و لبنیات ( به خصوص ماست چکیده) سرشار از اسید های چرب اشباع شده، کلسیم، پروتئین و منیزیم هستند.

عظمایی تاکید کرد: در صورتی که ماست همراه با مصلحات آن( پونه، شوید و گل سرخ) و همزمان با مواد غذایی محتوی ویتامین D مانند خرما مصرف شود سبب رفع پوکی استخوان می شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد و به خصوص سالمندان برای جلوگیری از ابتلا به دل درد و دردهای مفصلی و استخوانی باید از مصرف ماست بدون مصلحاتش به شدت پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه میزان استفاده از ماست چکیده بر حسب سن و وزن افراد تعیین می شود، تصریح کرد: مصرف این ماست برای اشخاص لاغر و کم اشتها مناسب است، اما افرادی که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند باید در مصرف آن زیاده روی نکنند، همچنین این اشخاص بهتر است از ماست چکیده تهیه شده از ماست کم چرب استفاده کنند.

عظمایی افزود: مصرف ماست همراه با مصلحات آن (موادی مانند زیره، نعناع و کاکوتی) مانع از بروز یبوست در افراد می شود، همچنین سبب ایجاد احساس سیری در اشخاص شده که نقش موثری در کاهش وزن دارد.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.