رشد ۱۳ درصدی صادرات کشور طی ۸ ماهه سال جاری

معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس گمرکات ایران گفت: طی هشت ماهه سال جاری صادرات کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

کد خبر : 91007
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 آذر 1397 - 8:35

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، مهدی میر اشرفی چهارشنبه شب در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در حوزه صادرات کشور طی هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش و در حوزه واردات نیز ۱۵ درصد کاهش ثبت شده است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس گمرکات ایران افزود: وزارت امور اقتصاد و دارایی، سه سیاست کلی شامل حمایت از تولید که یکی از اصلی ترین ارکان در وزارتخانه به شمار می رود با رویکرد حمایت از تولید و اشتغال، حمایت از سرمایه گذار و مهار تورم و تقویت پول ملی را در دستور کار دارد.

میراشرفی خاطرنشان کرد: متاسفانه تولید در بخش نقدینگی به شدت دچار مشکل شده است و در حال حاضر جهان به دنبال رشد و تکامل بنگاه‌ های کوچک و زودبازده است، پس باید این بخش را تقویت کنیم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس گمرکات ایران ادامه داد: در همین راستا تاکنون بیش از ۱۱۷ شرکت کوچک که توسط فعالان اقتصادی اداره می‌شود، در کشور شناسایی شده و کمک های نقدینگی به شرکت ها در حال انجام است.

میراشرفی با بیان اینکه اهمیت صادرات به تولید است و تا تولید مناسب و متناسب نباشد، صادرات معنا ندارد افزود: کشورهای موفق در تولید دارای استراتژی حمایت از تولید هستند. ما هم چنانچه بخواهیم برون‌ رفت از این شرایط را داشته باشیم، هیچ راهی جز حمایت از تولید نداریم.

 

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.