رسوایی بزرگ نتانیاهو؛ اسرائیل بابت آزادی ۲ اسیر رفح ۲ میلیون دلار پرداخته است

ساعاتی بعد از انتشار خبر انتشار خبر آزادی دو اسیر صهیونیست از رفح که با یک عملیات هالیوودی و در میان جنجال رسانه‌ای انجام گرفت، یکی از رهبران حماس اطلاعات مهمی را در این رابطه به الجزیره گفت.

کد خبر : 1233461
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 20:35

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد نزال از رهبران حماس در گفتگو با الجزیره مباشر گفت: دو اسیری که خبر آزادی آنها توسط رژیم صهیونیستی منتشر شد، اصلا در اختیار مقاومت قرار نداشتند و افراد غیر نظامی آنها را به اسارت در آورده بوند، اطمینان می‌دهیم که نتانیاهو هرگز نخواهد توانست به هیچ یک از اسرای موجود در اختیار مقاومت دست یابد.

در همین حال برخی از فعالان عرب در فضای مجازی اطلاعات بیشتری را در این رابطه افشا کردند.

به گفته این فعالان این دو اسیر در اختیار یک خانواده (طایفه) به نام ابو سرور بودند که بعد از مذاکراتی که از طریق یک واسطه بریتانیایی با این خانواده صورت گرفته، در مقابل دریافت یک میلیون دلار برای هر یک از آنها، معامله به انجام رسید.

به گفته این منابع خانواده ابو سرور علاوه بر ۲ میلیون دلار، هزینه ساختمانی که این دو در آن نگهداری می‌شدند و در حمله نظامیان اسرائیلی تخریب شد را هم از نتانیاهو گرفتند.

برخی از رسانه‌های عربی هم به نقل از این فعالان فضای مجازی خبر مذکور را منتشر کردند.

با این حال برخی دیگر از منابع فلسطینی اعلام کردند، اصولا عملیات آزاد سازی این دو صهیونیست در خانیونس به وقوع پیوسته ودر جریان آن اسرائیل تلفات سنگینی را متحمل شده و چند افسر و نظامی این رژیم هم به هلاکت رسیدند.

شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه از گرفتار شدن شماری از نظامیان اسرایئلی در کمین بسیاری بزرگی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داده بود.

اسامه حمدان نیز شامگاه دوشنبه در رابطه با هیاهوی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در این رابطه اعلام کرده بود: که با توجه به داده‌های میدانی دو اسیر اسرائیلی اصلا در اختیار حماس قرار نداشتند، او تاکید کرد منتظر اظهار نظر مقاومت در این رابطه خواهیم نشست.

گفتنی است فرناندو سیمون و لویس هار امروز اعلام کردند، داروهایی که برای آنها در اختیار گروه حماس قرار گرفته بود را دریافت نکرده و از آن بی اطلاع بودند، امری که نشان می‌دهد این دو احتمالا تحت نظر گروه‌های مقاومت قرار نداشتند به ویژه که در طبقه دوم یک ساختمان مسکونی نگهداری می‌شدند.

 


برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.