رایزنی پوتین و علی‌اف پیرامون منطقه مورد مناقشه قفقاز جنوبی

کرملین اعلام کرد، رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با همتای آذربایجانی‌اش بر اهمیت تضمین ثبات و امنیت در منطقه قفقاز جنوبی تاکید کرد.

کد خبر : 414247
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 9:35

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، تنش‌ها میان آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه ناگورنو-قره‌باغ که اکثر جمعیت آن را ارامنه تشکیل می‌دهند اما به صورت بین‌المللی به عنوان بخشی از آذربایجان محسوب می‌شود، بالا گرفته است.

آذربایجان در سال ۲۰۲۰ میلادی پس از جنگی که با میانجی‌گری روسیه پایان یافت، منطقه قره‌باغ و اطراف آن را بازپس گرفت. هر دو طرف درگیری یکدیگر را به نقض آتش‌بس و توافقات متهم می‌کنند و ارمنستان در حال حاضر تاکید دارد که آذربایجان تنها مسیر منتهی به منطقه ناگورنو-قره‌باغ را مسدود کرده است.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی‌اش بر اهمیت اقدامات راسخ برای تضمین ثبات و امنیت در مرز آذربایجان-ارمنستان تاکید شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این گفت‌وگو بار دیگر تاکید شد که تمامی توافق‌نامه‌های مربوطه میان روسیه، آذربایجان و ارمنستان در بالاترین سطح باید بدون هیچ قید و شرطی اجرا شوند.

ارمنستان اواخر ماه گذشته میلادی از پوتین خواست تا موضع جدی‌تری در رابطه با منطقه ناگورنو-قره‌باغ اتخاذ کند و از نیروهای حافظ صلح روسی مستقر در این منطقه بخواهد تا به این محاصره پایان دهند.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.