راه دسترسی ۲۲۰ روستای لرستان همچنان قطع است

سیلاب به ورودی شهر اهواز رسیده، ارتباط پلدختری‌ها با ۱۱۵ قطع است و برخی مناطق مشکل دارو دارند، همچنین آخرین خبرها حکایت از کاهش ارتفاع آب در آق‌قلا دارد؛ اخبار سیل را در مهر بخوانید.

کد خبر : 97106
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 فروردین 1398 - 8:30

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین،سیلاب رها شده از سد کرخه همچنان مناطق بیشتری از خوزستان را زیر آب می‌برد و در آخرین مورد آن شب گذشته به ورودی اهواز هم رسید. از نیمه شب با ورود آب از محور ترانزیتی اهواز – اندیمشک به سمت مبادی ورودی شمالی اهواز آب وارد اهواز شد و قسمت‌هایی از جاده اهواز را آب گرفته است.

سیلاب هم اکنون به سمت مناطق سه راه خرمشهر، کیانشهر و زردشت در حال پیشروی است. همچنین بالا زدگی فاضلاب در بخشی از شمال و شمال غرب اهواز موجب آبگرفتگی معابر در این مناطق شده است.

از سوی دیگر سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان از بسته شدن محور اهواز – شوش خبر داد و اظهار کرد: با وجود تمهیدات صورت گرفته ولی آب همچنان در این جاده بالا آمد به همین دلیل شرایط به گونه‌ای است که اکنون تردد کلیه خودروهای سبک و سنگین در این محور ممنوع است.

پایگاه خبر ججین

سرهنگ دولتشاهی در مورد مسیر جایگزین این محور نیز گفت: محور اهواز- ملاثانی – شوشتر – دزفول اندیمشک و بالعکس به عنوان محور جایگزین به منظور تردد خودروها پیشنهاد می‌شود.

همچنین سیل بند شیبان بعد از تلاش مردم و شهرداری ساعاتی پیش شکست و آب به سرعت از مسیر پل‌های ریل قطار به سمت شهر در حرکت است. هم اکنون نیروهای مردمی و شهرداری تلاش می‌کنند دریچه پل‌ها را ببندند تا شاید جلوی آب گرفته شود.

در لرستان هم به دنبال وقوع سیلاب در شهرستان‌های مختلف استان کار امداد رسانی وارد هفتمین روز خود شده است، نیروهای امداد و نجات هلال احمر، ارتش و سپاه به یاری مردم سیل زده پلدختر و معمولان شتافتند و امروز هم کار امداد رسانی به سیل زدگان استمرار خواهد یافت.

پایگاه خبر ججین

علاوه بر نهادها و دستگاه‌های امدادی و انقلابی، گروه‌های جهادی، مردم و اصناف و سازمان‌های مردم نهاد مختلف نیز با جمع آوری کمک‌ها در تلاش هستند هرچه سریع‌تر کالاهای مورد نیاز مردم سیل زده را به دستشان برسانند.

اما همچنان حجم خسارت‌ها بسیار بالاست، راه‌های دسترسی تخریب شده و آب و برق و راه در برخی روستاهای مناطق سیل زده لرستان در شهرستان‌های مختلف اعم از پلدختر، معمولان، شهرستان چگنی، دلفان، کوهدشت و دورود قطع است.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.