راه‌اندازی دومین آزمایشگاه جامع تشخیص هاری در زاهدان

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این‌که بیشترین شمار مبتلایان هاری مربوط به سیستان و بلوچستان است، افزود: با هدف تسریع در روند تشخیص بیماری هاری، قرار است دومین آزمایشگاه جامع تشخیص هاری در زاهدان راه‌اندازی شود تا به مردم سراسر استان خدمات ارائه کند.

کد خبر : 35211
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1396 - 8:14

 

دکتر گویا رییس مرکز بیماریهای واگیر

 

به گزارش پایگاه خبری”ججین”  ،  دکتر «محمدمهدی گویا»، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دنیای امروز به جایی رسیده که واژه امنیت تنها در مباحث سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کاربرد دارد، در صورتی که واقعیت آن است که هر امنیت در گرو امنیت سلامت است.

وی با اشاره به این‌که برای پیشگیری به موقع از مخاطرات این نوع بیماری‌ها باید همه توان خود را صرف کرد، افزود: همسایه بودن با دو کشوری که توان مقابله با بیماری‌ها را ندارند انرژی مضاعف و هزینه فراوانی می‌خواهد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان مهم‌ترین گلوگاه کشور برای جلوگیری از انواع بیماری‌های واگیر و غیرواگیر است.

دکتر گویا از تصمیم دولت مبنی بر برنامه‌هایی در جهت رسیدن به نقطه حذف این‌گونه بیماری‌ها خبر داد و گفت: هیچ کاری در جهت تأمین امنیت در سلامت انسان‌ها امکان‌پذیر نیست مگر این‌که همه دستگاه‌های نظارتی با همکاری و همیاری، در این جهت گام بردارند.

بررسی بیماری هاری به‌صورت ویژه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در یکسال گذشته مسأله بیماری هاری در سه نوبت به‌صورت ویژه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مطرح شد که این امر نشان از حساسیت زیاد اعضاء کارگروه نسبت به این موضوع دارد.

دکتر «میری» در همایش استانی هاری افزود: تأمین سلامت انسان‌ها در همه جای ایران فقط با ایفای نقش حوزه بهداشت و درمان مقدور نیست، بلکه همه دستگاه‌های نظارتی در مقابل سلامت خود و سایر هموطنان مسئولند.

وی افزود: استان سیستان وبلوچستان همیشه میزبان انواع بلایای طبیعی و غیر طبیعی است که سلامت انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این همایش برنامه‌ریزی دقیق برای پدیده هاری است تا بتوانیم با توجه به شرایط اقلیمی و وسعت استان به همه همشهریان و هم‌استانی‌ها بهترین خدمات را ارائه کنیم.

میری خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل در پیشگیری از هاری و بیماری‌های مشابه، استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله داوطلبان سلامت و سفیران سلامت در بحث اطلاع‌رسانی و آموزش است.

وی تصریح کرد: در مرحله اول، آموزش به پرسنل و در مرحله دوم اطلاع‌رسانی به مردم از طریق چاپ پوستر و تهیه کلیپ‌های آموزشی می‌تواند یاریگر ما در کنترل و مهار بیماری باشد.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.