رئیس سازمان انرژی اتمی: همکاری با آژانس همچنان ادامه دارد/ با مدارک ادعایی اسرائیل به ایران اتهام می‌زنند

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دوربین‌های خاموش‌شده در سایت هسته‌ای مربوط به تعهدات برجام بود، گفت: همکاری با آژانس همچنان ادامه دارد.

کد خبر : 139394
تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 - 10:27

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به فلسفه وجودی برجام اظهار کرد: غرب در طول سال‌های گذشته اتهامات مختلفی را به ایران نسبت داده است.

وی با بیان اینکه در  دو دهه گذشته گفت‌وگوهای زیادی صورت گرفته است، افزود: با بحث‌ها و گفت‌وگوهای صورت‌گرفته توافق در قالب برجام به نتیجه رسید و در برجام مقرر شد تا اتهامات وارده به ایران به اتمام برسد و به‌ازای اجرای مفاد برجام مقرر شد تحریم‌ها لغو شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن اشاره به محدودیت‌های مختلف آژانس نسبت به فعالیت هسته‌ای ایران ابراز داشت: نظارت‌های مختلفی نیز از سوی آژانس در زمینه اقدامات هسته‌ای اعمال شد تا این اتهامات برای همیشه برداشته شود در حالی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود پایبند نبودند.

وی ضمن اشاره به مذاکرات اخیر صورت‌گرفته برای بازگشت به برجام گفت: متأسفانه اتهامات گذشته با مدارک ادعایی اسرائیل در زمان حاضر مجدداً مطرح شده است و ازاین‌رو دلیلی ندارد وقتی در برجام سند دوجانبه داریم هر دو طرف باید به‌صورت دوجانبه  به تعهدات پایبند باشند، از آنجا که طرف مقابل به تعهدات پایبند نبود، دوربین‌ها و وسایل اضافه‌تر که برای برجام نصب شده بود، خاموش و جمع‌آوری شد.

اسلامی با یادآوری اینکه “همکاری ما با آژانس همچنان ادامه دارد”، تصریح کرد: اگر حُسن‌نیت وجود داشته باشد طبق مفاد برجام عمل می‌کنیم و عملیات روانی و تبلیغات همان‌طور که در گذشته نتیجه‌بخش نبوده است امروز نیز نخواهد بود.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.