رئیس جمهور و وزرا برای ارائه گزارش عملکرد به مجلس بیایند/ هیئت رئیسه پارلمان پیگیری کند

نماینده بافق در مجلس گفت:طبق قانون رئیس جمهور و هر یک از وزرا موظفند در مردادماه هر سال گزارشی از عملکرد یکساله خود را به مجلس ارائه کنند.

کد خبر : 119435
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 مرداد 1399 - 9:28

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا صباغیان نماینده باقق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون  رئیس جمهور و هر یک از وزرا موظفند در مردادماه هر سال گزارشی از عملکرد یکساله خود را به مجلس ارائه کنند، گفت: این گزارش باید بر اساس برنامه های ارائه شده رئیس جمهور و وزرا در زمان تشکیل دولت و اخذ رأی اعتماد و همچنین برنامه های آنها برای سال آینده باشد.

وی با تاکید براینکه اجرای این قانون مختص به دولت فعلی نیست بلکه برای تمامی دولت ها است و با اجرای آن پاسخ به سوال یا حتی استیضاح هم برآورده می شود، ادامه داد: علاوه بر این دولت درباره وضعیت اقتصادی ایجاد شده هم پاسخگو خواهد بود.

نماینده بافق در مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور و وزرا باید به مجلس گزارش دهند که طی یکسال گذشته چه کرده اند و آماری از وضعیت بیکاری، ایجاد اشتغال، مبارزه با قاچاق کالا و … ارائه کرده و بگویند آمار این مسائل چه میزان بوده و اکنون چه اندازه است.

صباغیان با بیان اینکه مردادماه  است و  بنابراین این قانون بایداجرا شود،اضافه کرد: باید از سوی هیئت رئیسه مجلس مکاتبه و پیگیری شود تا دولتمردان برای ارائه گزارش عملکرد خود در مجلس هر چه سریعتر اقدام کنند و درخصوص نابسامانی اقتصادی، نگرانی اجتماعی و وضعیت معیشت مردم پاسخگو باشند.

نماینده  بافق در مجلس عنوان کرد:دولتی ها گزارش دهند که چرا شرایط کشور با نابسامانی، افزایش قیمت، کوچک شدن سفره مردم، بی احترامی به پاسپورت ایرانی، تحقیر ملت ایران در حوزه بین الملل و ناامنی داخلی و اطراف کشور مواجه است.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.