رئیس جدید قوه قضاییه: عدالت در همه ساحت‌ها باید گسترش پیدا کند

محسنی اژه‌ای رئیس جدید قوه قضاییه با اشاره به برنامه‌های خود گفت: عدل و عدالت در همه ساحت‌ها باید گسترش پیدا کند.

کد خبر : 130358
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 13:23

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید قوه قضاییه اظهار کرد: از رهبر معظم انقلاب که بار دیگر با اعتماد به نفرات داخل دستگاه قضایی رئیس قوه قضاییه را انتخاب کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: اکنون به فضل پروردگار، سایر قوا و همکارانم در قوه قضاییه با قدرت و قوت این مسئولیت خطیر را دنبال خواهم کرد و از همه کسانی که در چند روز اخیر با اظهار محبت هایشان بنده را دلگرم کردند تشکر می‌کنم.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: از خداوند می خواهم درک صحیح شرایط، ادراک در عمل و توان تحمل این مسئولیت سنگین را به بنده عطا کنند و ان شاءالله همکاری همکاران و سایر قوا پشتیبان ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه محور کار ما سند تحول است و  این دوره دوره تحول و تعالی خواهد بود، ادامه داد: باید با وحدت و یکپارچگی تمام با مجلس، دولت، نیروهای نظامی و انتظامی بتوانیم قدم های بلندی برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به برنامه‌های خود گفت: عدل و عدالت در همه ساحت‌ها باید گسترش پیدا کند. مبارزه جدی تر، قاطع تر و بدون تبعیض با فساد در همه عرصه ها،  توسعه فناوری برای خدمت بهتر و ارزان تر، استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی برای اقدامات پیش رو باید مورد توجه قرار گیرد و سازو کار گسترش آزادی های مشروع ایجاد شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد ساز و کار گسترش آزادی های مشروع گفت: این موضوع نیاز به سازوکاری دارد تا بتوانیم از این آزادی ها بیش از پیش دفاع کنیم. اگر آزادی های مشروع تبلیغ و گسترش پیدا کند خیلی از کارهای خلاف انجام نمی شود.

رئیس قوه قضاییه یادآور شد: هنوز جا دارد مردم، خانواده بزرگ قوه قضاییه را آنگونه که هست بشناسند. باید از قوه قضاییه صیانت کامل صورت گیرد چرا که اگر کوچکترین لکه‌ای در این قوه وجود داشته باشد بلافاصله دیده می‌شود. در مورد تظلم خواهان و افرادی که با قوه قضاییه سر و کار دارند باید تکریم صورت گیرد. باید بستری فراهم شود که بشود به این افراد سرویس مناسب داد و قوه قضاییه ملجا و پناه هر تظلم خواه و همه مردم باشد، تاکید می‌کنم همه مردم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: باید به کسانی که نه زبان گفتن دارند و نه پای آمدن، نگاه و کمک ویژه داشته باشیم. الان افرادی هستند که نمی توانند وکیل بگیرند و از طرفی به قانون هم آشنا نیستند، این افراد توان پرداخت پول به وکیل و کارشناس هم ندارند بنابراین ما باید نگاه ویژه ای نسبت به این قشر داشته باشیم و در این مرحله دولت و مجلس حتما باید کمک کنند.

وی تاکید کرد: از همه رسانه‌ها و صاحبان تریبون استمداد کمک دارم. از نقد منصفانه صاحبان نظر استقبال می‌کنم و تقاضا دارم به ما کمک کنند و یاریمان دهند.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.