رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی نخست وزیر ژاپن: چسبندگی آمریکا به سیاست‌های شکست خورده ترامپ مانع اصلی در پیشرفت مذاکرات است

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم توسعه روابط دو جانبه تهران – توکیو، اظهار داشت: چسبندگی دولت آمریکا به سیاست‌های شکست‌خورده دولت سابق این کشور، مانع اصلی در پیشرفت قابل قبول مذاکرات است.

کد خبر : 136604
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 19:56

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی «کیشیدا فومیو» نخست وزیر ژاپن با استقبال از ابراز علاقه و تمایل این کشور برای تحکیم و تقویت هر چه بیشتر سطح روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت: ایران و ژاپن دو کشور دارای تمدن و تاریخ شکوهمند و صلح‌طلب هستند که تقویت روابط آنها به نفع همه ملت‌هاست.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با شناختی که از ظرفیت های دو کشور وجود دارد، می‌توان گام‌های بلندی در مسیر تقویت روابط تهران – توکیو برداشت.

رئیسی چسبندگی دولت آمریکا به سیاست‌های شکست‌خورده دولت سابق این کشور را مانع اصلی در پیشرفت قابل قبول مذاکرات دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران فارغ از توافق هسته ای آمادگی دارد سطح روابط و همکاری های خود را با سایر کشورها از جمله ژاپن در راستای منافع متقابل افزایش دهد.

وی همچنین بر لزوم صلح و ثبات پایدار در جهان تاکید کرد و اظهار داشت: تهران و توکیو با تقویت همکاری‌های مشترک می‌توانند در ایجاد و گسترش صلح و ثبات در منطقه و جهان نقش تاثیر گذاری داشته باشند.

رئیس جمهور دخالت بیگانگان را عامل اصلی ناامنی در منطقه دانست و با تاکید بر حل و فصل بحران یمن از طریق گفتگوهای یمنی – یمنی تصریح کرد: امروز ضرورت دارد با شکسته شدن محاصره ظالمانه یمن، از جنایت هولناک نیروهای ائتلاف در قتل عام و کشتار مردم بی دفاع این کشور جلوگیری شود.

«کیشیدا فومیو» نخست وزیر ژاپن نیز در تماس تلفنی خود با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: در دوران وزارت خارجه و ریاست گروه دوستی ایران و ژاپن چندین بار به تهران سفر کرده ام و امروز در کسوت نخست وزیری با شناختی که از ظرفیت‌های دو کشور دارم، بدنبال توسعه سطح روابط و فعال کردن ظرفیت‌های همکاری مشترک هستم.

 


 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.