رئیسی در مجلس: تورم نزولی شده است/ دولت درباه حذف ارز ترجیجی، تصمیم مجلس را اجرا خواهد کرد

رئیس جمهور گفت: کنترل تورم و سیر نزولیِ آن در حال پیگیری است و سیر نزولی تورم آغاز شده و باید خداوند را شاکر باشیم که اقدامات و پیگیری‌ها سیر تورم که در تاریخ ۵۰ ساله کشور بی‌نظیر بود، امروز سیر آن نزولی شده است.

کد خبر : 135651
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 9:37

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز(یک‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در دفاع از لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گرامیداشت شهدای ۱۹ دی‌ماه ۱۳۵۶ قیام مردم قم و هم‌چنین یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی طی سخنانی اظهار داشت: چون روز تقدیم لایحه‌ی بودجه، ابعاد و شاخص‌های آن را بیان کردم و حضور دو بار برای بودجه مسبوق به سابقه نبوده است، از باب اجرای آیین‌نامه مجلس و دعوتی که از بنده برای تبیین بودجه صورت گرفت، حضور یافتم و مشروح بودجه را رئیس سامان برنامه و بودجه توضیح خواهند داد.

وی افزود: همگرایی بین دولت و مجلس برای رفع مشکلات مردم و هم‌پوشانی مورد انتظار است و در جاهایی که این همکاری صورت می‌گیرد و آهنگ دولت و مجلس یکی است، امور به ‌خوبی پیش خواهد رفت. انتظار و امید مردم به دولت برای اینکه گره‌ها را باز کند و زندگی آن‌ها تسهیل و مشکلات معیشتی را حل کند، امید و انتظار بالایی است. به‌خاطر رنجی که مردم کشیده‌اند و انتظار حل مشکلات را دارند و ما در تلاش هستیم و اقداماتی را هم انجام داده‌ایم و می‌کوشیم وعده‌هایی که داده‌ایم تحقق عملی و عینی پیدا کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز باید در محضر مقدس خداوند متعال نسبت به آن‌چه در کشور در برخورد با ویروس کرونا اتفاق افتاد، شاکر باشم، تصریح کرد: موفقیت‌های برخی کشورها و غربی‌ها را به رخ ما نکشند، به لطف خدا امروز پایین‌ترین میزان ابتلا و فوتی در کشور وجود دارد و جای شکرگزاری به درگاه الهی دارد که علیرغم شرایطی که در همسایگان و کشورهای غربی وجود دارد، با عنایت خدا و همت مردم و پیگیری مسئولان شاهد وضعیت متفاوتی از آنان در ایران اسلامی در صیانت از جان مردم هستیم.

رئیسی عنوان کرد: کنترل تورم و سیر نزولیِ آن در حال پیگیری است و سیر نزولی تورم آغاز شده و باید خداوند را شاکر باشیم که اقدامات و پیگیری‌ها سیر تورم که در تاریخ ۵۰ ساله کشور بی‌نظیر بود، امروز سیر آن نزولی شده و باید این‌ها به کاهش قیمت‌ها باید بینجامد. باید خداوند را شاکر باشیم که ۴۰ درصد افزایش صادرات غیرنفتی داریم و این‌ها از اقداماتی است که باید درباره آن تلاش کرد که افزایش یابد چون سهم ما در اقتصاد منطقه بسیار بالاست و این سهم الان به حدی که باید باشد نرسیده است.

وی با بیان اینکه صادرات نفتی و میعانات افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: در این‌زمینه نیز افزایش داریم و برخی بعضا گله‌مند بودند که “نمی‌شود و مگر می‌شود که این‌کار صورت بگیرد؟” ولی خداوند عنایت کرد و صورت گرفت و ارز حاصل از صادرات در بازگشت است و منابع ارزی رو به افزایش است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: توازن در سیاست خارجی به‌ویژه نسبت به همسایگان در حال انجام است و این توازن برای کشورهای همسایه، منطقه و جهان ثابت شده که جمهوری اسلامی توازن در سیاست خارجی را دنبال می‌کند. روابط اقتصادی ما با برخی کشورها در ۴ ماه اخیر حدود ۴ برابر افزایش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: نمایندگان محترم مجلس نسبت به جزئیات بودجه هر نظری که دارند، به بحث بگذارند و بدانید نگاهی که نمایندگان نسبت به رفع مشکلات معیشتی مردم دارند، مورد توجه ما در دولت هم هست. اگر قرار است ارز ترجیحی حذف شود، به‌جای آن چقدر داده شود و به چه نحوی باشد؟ و نمایندگان مجلس با اعضای دولت بنشینند و بحث کنند و آن‌چه مجلس تصمیم می‌گیرد نظر نهایی خواهد بود و دولت هم آن را اجرا خواهد کرد.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.