رئیسی: اینترنت با کیفیت و پرسرعت در اختیار مردم باشد

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت بر ارتقای کیفیت و سرعت اینترنت تاکید کرد.

کد خبر : 137135
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 12:13

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس‌جمهور وزارت ارتباطات را مکلف کرد اینترنت پرسرعت و  با کیفیت برای مردم تهیه کند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین رئیسی برای شفافیت و نظارت بر سلامت اداری، ضروری است ارائه خدمات دولتی بر بستر فناوری اطلاعات با جدیت دنبال شود.

کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جلسه دیروز خود با ۱۸ رای موافق کلیات این طرح را به تصویب رساند.

تصویب کلیات این طرح با واکنش‌های زیادی در سطح جامعه مواجه شد و حتی تعدادی از نمایندگان مجلس نیز به تصویب این طرح در فصل بررسی لایحه بودجه در مجلس انتقاد کردند. تعدادی از نمایندگان نیز درخواست بازگشت این طرح از کمیسیون ویژه به صحن مجلس را طرح کرده‌اند.

بر اساس تصاویری که دیشب از نامه آقای پورسید معاون قوانین مجلس به رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت منتشر شده، این کمیسیون باید “ماده‌های مربوط به حکم رهبر انقلاب در صلاحیت شورای عالی فضای مجازی را استخراج می‌کرد و مطابق مصوبه این شورا، مواردی را که در صلاحیت قانونگذاری مجلس است، به تصویب می‌رساند؛ اما حالا آن چه تصویب شده، چنین نیست.

با وجود ابطال تصویب کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به دست معاونت قوانین مجلس، رئیس کمیسیون ویژه این طرح می‌گوید که رای‌گیری برای تصویب این کلیات «قانونی‌» بوده است.

البته آقای تقی‌پور تاکید کرد که «ابطال رای کمیسیون امکان‌پذیر نیست مگر آنکه کمیسیون خود رای‌اش را عوض کند»


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.