رئیسی: آمریکایی‌ها شریک جنایات رژیم صهیونیستی هستند/ سفارتخانه‌های این رژیم تعطیل شود

رئیس جمهور گفت: مردم ایران، امت اسلامی و آزادگان جهان می‌خواهند که هرچه سریع‌تر روابط سیاسی با این رژیم قطع شده، سفرای این رژیم در کشورها اخراج شوند و سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی تعطیل شود

کد خبر : 957270
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 17:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در اجتماع عظیم مردم تهران در میدان انقلاب که عصر امروز در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امروز روز عزای عمومی برای ملت بزرگ ایران، امت اسلامی، انسانیت و همه مردم آگاه و باوجدان جهان است.

وی افرود: عزای عمومی برای ارتکاب یک جنایت هولناک به‌دست افراد انسان‌نما که به تعبیر امیرالمومنین(ع) شکل آن‌ها مانند انسان است اما قلب آن‌ها قلب حیوان است، بل پست‌تر از حیوان. کدام انسان این جنایت هولناک، کشتن زنان و کودکان، حمله به بیمارستان را قبول می‌کند؟

رئیس‌جمهور گفت: پایان رژیم صهیونیستی آغاز خواهد شد؛ هر قطره خون فلسطینی که بر زمین ریخته می‌شود، رژیم صهیونیستی یک گام به سقوط نزدیک می‌شود.

رئیسی بیان کرد: ۷۵ سال اشغال، ظلم، بیدادگری، ویران کردن خانه‌ها، کشتن زنان و کودکان، زندان و شکنجه، تصرف و تجاوز به زمین‌های کشاورزی و این‌همه ظلم و ستم را رقم زدند. تصور کردند با این ظلم‌ها می‌توانند حق مردم فلسطین را از بین ببرند. ابتدا با قراردادها، پیمان‌ها و شکل‌های مذاکرات در جلسات و میزهای مذاکره با سازمان‌های آزادی‌بخش و سپس قرارداد کمپ دیوید، قرارداد شرم‌الشیخ و قرارداد اسلو؛ البته به هیچ‌کدام از قراردادها پایبند نبودند.

وی ادامه داد: به تعبیر قرآن کریم، آن‌ها میثاق‌شکن هستند و به پیمانی وفادار نبودند. تصور کردند می‌توانند حق مردم فلسطین و جنایت‌های خود را با عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه سرپوش بگذارند. اما مردم فلسطین و مردم منطقه فریاد زدند که هیچ زمان جریان مقاومت مقابل این رژیم کمرنگ نشده و ایستادگی کردند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جوانان فلسطینی حبس و شکنجه را تحمل کردند اما دست از حقوق خود برنداشتند، خاطر نشان کرد: جنگِ سنگ به جنگ با موشک تبدیل شد و مسلمانان فلسطین از حق خود دست بر نداشتند تا جایی که ظلم‌های رژیم صهیونیستی، مردم فلسطین را به ستوه آورد ولی مقاومت را کنار نگذاشتند. مجاهدان نشان دادند ابتکار در دست آن‌هاست و با حرکت طوفنده‌ی طوفان الاقصی شکست بزرگی بر دشمنان وارد کردند.

رئیسی اظهار داشت: این شکست جدی برای رژیم صهیونیستی بود که برای امنیت خود، هفت سرویس اطلاعاتی دارد. به غیر از گنبد آهنین و علاوه بر موساد، شش جریان اطلاعاتی دیگر برای امنیت این رژیم فعالند اما طوفان الاقصی و اراده مجاهدان فلسطینی شکستی اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بر آنان وارد کرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی که حریف نیروهای مقاومت نشده و نخواهد شد، حمله به زنان و کودکان را آغاز کرد؛ در این استیصال فکر کردند با حمله به خانه‌های مسکونی و مردم مظلوم می‌توانند شکست‌شان را جبران کنند. غافل از اینکه شکست با جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت جبران نخواهد شد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز شورای امنیت آمریکا را در سرزمین‌های اشغالی می‌بینید؛ وزیر خارجه، وزیر دفاع، فرماندهی سنتکام و رئیس جمهور آمریکا در آن مناطق هستند و مدیریت صحنه را آمریکایی‌ها در دست دارند. چون بعد از این شکست، رژیم صهیونیستی که بزرگ مجاهدان آقای سید حسن نصرالله اشاره کرد که از خانه عنکبوت سست‌تر است، فروریخته اما آمریکایی‌ها به کمک آمده و تجهیزات را از کشورهای منطقه وارد فلسطین اشغالی می‌کنند.

رئیسی بیان کرد: به آمریکایی‌ها می‌گویم امروز شما در مقابل چشم مردم منطقه، موشک‌ها را از کشورهای منطقه وارد فلسطین اشغالی می‌کنید و رژیم صهیونیستی را مسلح می‌کنید و بمب‌هایی که این رژیم بر سر مردم غزه می‌ریزد، مال شماست. مردم دنیا شما را شریک جنایات صهیونیست‌ها می‌دانند.

وی اظهار داشت: مردم جهان از رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها تنفر دارند؛ نه‌فقط امت اسلامی بلکه وجدان‌های بیدار جهان از این جنایات هولناک نفرت دارند، این شکست دیگری برای رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌هاست.

رئیس‌جمهور در ادامه عنوان کرد: امروز اجماع جهانی وجود دارد که رژیم صهیونیستی جنایتکار است و کسی در جهان نیست که این این رژیم کودک‌کش را جنایتکار نداند. امروز علیرغم تلاش‌های شما برای قراردادها و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، این حرکت سیاسی با شکست قطعی مواجه شده است. موضوع عادی‌سازی رنگ خود را از دست داده است.

رئیسی تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان این جنایات را محکوم کردند؛ اما آیا محکوم کردن این جنایت کفایت می‌کند؟ آیا ملت‌ها به محکوم کردن راضی می‌شوند؟ اعلام انزجار کافیست؟ امروز ملت‌های مسلمان و آزادزنان و آزادمردان جهان منتظر اقدام موثر هستند.

وی ادامه داد: امت اسلامی و مردم جهان انتظار دارند هرچه سریع‌تر بمباران مناطق مسکونی قطع شود. آیا بمباران مردم، ارزش نظامی دارد؟ زورتان به مقاومت نمی‌رسد و مردان، زنان و کودکان مظلوم را می‌کشید؟

رئیس‌جمهور بیان کرد: امت اسلامی و مردم دنیا از بین رفتن سریع محاصره و امدادرسانی به مردم غزه را انتظار دارند. مردم ایران، امت اسلامی و آزادگان جهان می‌خواهند که هرچه سریع‌تر روابط سیاسی با این رژیم قطع شده، سفرای این رژیم در کشورها اخراج شوند و سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی تعطیل شود.

رئیسی گفت: بنده در گفت‌وگو با روسای کشورهای مختلف جهان و هم‌چنین رئیس شورای امنیت سازمان ملل گفتم که حتی یک‌دقیقه هم نباید در قطع بمباران، رفع محاصره مردم غزه و آغاز امدادرسانی به مردم مظلوم غزه تعلل بشود. رئیس شورای امنیت نیز گفت پیشنهادات شما تماماً به شورای امنیت منعکس می‌شود و آن را پیگیری می‌کنم. اما ۱۸ ساعت از بمباران و حمله به بیمارستان می‌گذرد و شاهد جنایت هولناک دیگری بودیم و انتظار ما از دولت مصر، سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه همکاری کشورهای اسلامی این است هرچه سریع‌تر راه «رفح» باز شده و امدادرسانی به مردم غزه آغاز شود.

وی اضافه کرد: این خواست ملت‌هاست و یقین بدانید نمی‌توانید مقابل اراده ملت‌ها ایستادگی کنید. بدانید جنایاتی که در فلسطین و غزه مرتکب شدید، انتقام سختی برای همه شما جنایتکاران به‌دست امت اسلامی در پیش خواهد داشت.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته فرمودند اگر این اقدامات سریع برای قطع بمباران و رفع محاصره انجام نشود، بدانید که جریان مقاومت و ملت‌های اسلامی تاب‌آوری ندارند و مراقب باشید که خشم ملت‌های مسلمان قطعی خواهد بود.

رئیسی خاطر نشان کرد: آن‌چه امروز در سرزمین فلسطین می‌گذرد ما را به یاد سخن حکیمانه‌ی امام راحل(ره) می‌اندازد که فرمودند فلسطین، قدس و آزادی قدس مسئله اول جهان اسلام است. ممکن است دیگران این را دیر و دور بپندارند اما ما معتقدیم آزادی قدس نزدیک و نزدیک خواهد بود.

وی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران اعلام کردیم که سازمان‌های امدادی، هلال احمر، کمک‌های مردمی و دولتی جمع‌آوری شود و به‌وسیله کشتی و هواپیما به نزدیک‌ترین نقطه به غزه برسانند و پیگیری کنند تا به‌دست مردم عزیز غزه برسد. نباید برای امدادرسانی و برپایی بیمارستان‌های صحرایی لحظه‌ای توقف کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: ما برای این موارد آمادگی داریم؛ نه‌فقط برای امدادرسانی بلکه به رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌گویم این آمادگی در ملت مسلمان و امت اسلامی برای حضور و دفاع از فلسطین کاملاً وجود دارد. اگر به جنایات پایان ندهید، با مردم دنیا مواجه خواهید بود و دیدید که مردم دنیا چه مواضعی درباره فلسطین گرفتند؛ مردم جهان مدافع فلسطین هستند.

رئیسی در پایان سخنان خود عنوان کرد: از مردم عزیزمان که از لحظات آغاز این جنایت هولناک در خیابان‌ها و روستاها برای اعلام تنفر از رژیم صهیونیستی و آمریکا و هم‌چنین وفاداری به مردم فلسطین حضور یافتند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: حضور مردم در صحنه می‌تواند امنیت ملی را در کشور ما تضمین کند و مهم‌ترین مولفه قدرت در نظام اسلامی حضور مردم در صحنه است و این حضور دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار می‌کند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: درود بر فلسطین قهرمان، لبنان قهرمان، گروه‌های مقاومت، حزب‌الله، حماس و همه گروه‌های مقاومت در سراسر جهان اسلام؛ درود بر امت اسلامی، شهدای فلسطین و درود بر مقاومت.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.