دومین استعفا در فدراسیون جهانی وزنه برداری/ انتقاد تند پاپاندرئا علیه هیات اجرایی

نایب رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری در واکنش به تصمیمات اخیر هیات اجرایی از سمت خود کناره گیری کرد.

کد خبر : 122375
تاریخ انتشار : شنبه 26 مهر 1399 - 11:27

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، پس از تغییرات ناگهانی و مداوم در ریاست موقت فدراسیون جهانی وزنه برداری(IWF)، آنتونی اورسو رییس کنفدراسیون قاره اروپا در واکنش به این تصمیمات از هیات اجرایی فدراسیون جهانی استعفا داد. اکنون نیز اورسلا پاپاندرئا استعفا خود را از حضورهیات اجرایی  اعلام کرد.

پس از اینکه تاماش آیان به دلیل اتهام فساد مالی  و دوپینگ سیستماتیک از سمت خود  در ریاست  فدراسیون جهانی استعفا داد، هیات اجرایی فدراسیون جهانی نیز پاپاندرئا را  به عنوان رییس موقت منصوب کرد تا انتخابات IWF برگزار شود. اما سه روز پیش هیات اجرایی در یک جلسه اضطراری پاپاندرئا را برکنار کرد سپس اینتارانات تایلندی را منصوب کرد که او نیز پس از ۴۸ ساعت از سمت جدید کناره گیری کرد.

در نهایت هیات اجرایی دست به انتخاب سوم زد و سمت ریاست موقت را بر عهده  مایکل ایرانی که یک پزشک بریتانیایی است، گذاشت. اکنون نیز پاپاندرئا در واکنش به این تصمیمات هیات اجرایی تصمیم به استعفا گرفت.

پاپاندرئا در نامه استعفا خود، تصمیمات هیات اجرایی را براساس منفعت شخصی دانست و عنوان کرد که در حال تحقیق بر روی  برخی از اعضای هیات اجرایی بود که احتمالا در تخلفات تاماش آیان  حضور داشته اند و سعی داشته برخی از آنها را برکنار کند که با کنار گذاشتن ناگهانی او از ریاست، مانع این کار شدند. او در بخش دیگری از نامه استعفا خود  اشاره کرده هیات اجرایی  نسبت به هشدار های  کمیته بین المللی المپیک مبنی بر وجود نابسامانی در فدراسیون جهانی بی توجهی کرده است.

از طرفی قصد هیات اجرایی برای تغییر در سیستم کسب سهمیه المپیک براساس منافع فردی است نه منفعت ورزشکارانی که خود را با این سیستم  تطبیق داده اند. همچنین هیات اجرایی بیشتر نگران کشورهایی است که دارای تعداد زیادی دوپینگ مثبت هستند تا اینکه بخواهد نگران ورزشکاران پاک باشد.  

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.