دولت ریالی بابت هدفمندی یارانه‌ها به تولید نداد

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه اگر در دوران تحریم ها از بخش خصوصی انتظار داریم دولت باید همراه این بخش باشد، گفت: قرار بود سهمی معادل ۲۰ تا ۳۰ درصد از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به صنعت تزریق شود، اما تاکنون دولت ریالی به این بخش پرداخت نکرده است.

کد خبر : 84010
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 شهریور 1397 - 6:40

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، سید عبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به اینکه وضعیت تحریم ها فشار خاصی را به اقتصاد کشور تحمیل می کند، اظهار کرد: متاسفانه در این شرایط زیاد حساس شده ایم و خود را بیش از اندازه باخته ایم.

وی با بیان اینکه اکنون بیشتر از دوران جنگ خودزنی می کنیم، ابراز امیدواری کرد: با درایت، هوشیاری و تخصص هایی که داریم به خصوص در بحث تامین مواد اولیه و قطعات صنعت و تولید بتوانیم بسیاری از کمبودها را جبران کنیم، اما شرایط امروز بسیار سخت است و امیدواریم با تعامل از این بحران عبور کنیم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه اگر در دوران تحریم ها از بخش خصوصی انتظار داریم دولت همراه این بخش باشد، تصریح کرد: اکنون، زمان آن نیست که ادارات نیز بخواهند گرفتاری های خود را با سختگیری بر بخش خصوصی، جبران کنند و به نوعی خودزنی کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه فشارها در بخش مالیات، تامین اجتماعی، بیمه و … روز به روز بیشتر شده است، گفت: نمی گویم که نباید حقوق دولت پرداخت شود، اما تولیدکننده ای که امروز مواد اولیه مورد نیازش در گمرک معطل مانده باید از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرد.

سهل آبادی افزود: امروز بسیاری از تولیدکنندگان هیچ نقشی در معوقات بانکی خود ندارند، اما با گرفتاری در تحریم ها، رکود و هدفمندی یارانه ها باید مورد حمایت دولت قرار گیرند.

وی تاکید کرد: قرار بود سهمی معادل ۲۰ تا ۳۰ درصد از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به صنعت تزریق شود، اما تاکنون دولت ریالی به این بخش پرداخت نکرده، بنابراین در شرایط سخت تحریم های امروز از انتظار دولت کمک داریم، اما دولت هیچ همراهی با بخش خصوصی ندارد و در عوض انتظارات خود را از بخش تولید بالا برده است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: صنعتگران بیدی نیستند که به این بادها بلرزند، اما اگر دولت نمی خواهد به این بید کمکی کند نباید سنگ جلوی پای این بخش بیندازد.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.