دوست مجازی کلاهبردار از آب درآمد

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که با دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری افراد در تلگرام از مخاطبین آنها کلاهبرداری می‌کرد.

کد خبر : 413936
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 7:13

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری تلگرامی تعدادی از شهروندان خبر داد و گفت: مجرم با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شاکی در تلگرام از مخاطبین وی کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس اظهار داشت: یک از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری وی در تلگرام از مخاطبین وی کلاهبرداری کرده است.

شاکی در ادامه اظهارات خود اعلام کرد که در شبکه اجتماعی تلگرام در یک گروه دوستیابی عضو شده و جهت دوستی با شخصی ارتباط گرفته است که این فرد یک برنامه برای وی ارسال کرده و گفته حتما آن را نصب کند که در آن بیشتر با هم آشنا شوند که پس از نصب برنامه و عدم کارکرد آن متهم به حساب کاربری وی دسترسی پیدا کرده و پس از ارتباط با مخاطبین با ارسال شماره کارت به آنها درخواست وجه نموده است.

سرهنگ گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کرده و با بررسی ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق غربی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شد.

این مقام سایبری با اشاره به افزایش تعداد شکات این پرونده در روند تحقیقات بیان داشت: مجرم پس از حضور در پلیس فتا ضمن پذیرش بزه انتسابی گفت از طریق نصب تروجان بر روی تلفن همراه شکات به مخاطبین آنها پیام می دادم و با ارسال شماره کارت وجوهات را دریافت می کردم و در مجموع حدود دو میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد: از عضویت در کانال ها و گروهای ناشناس که با عناوین مختلف از قبیل دوستیابی قصد کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه را دارند خودداری کنند و در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  با پلیس در میان بگذارند.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.