دهکده المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی

کار ساخت دهکده المپیک سئول که برای بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ ‘پیونگ چانگ’ کره جنوبی در نظر گرفته شده است تکمیل و آماده استفاده ورزشکاران شد.

کد خبر : 53829
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1396 - 9:37

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ،  در حالی که زمان زیادی به برگزاری رقابت ها باقی نمانده است کمیته سازماندهی این مسابقات می گوید کار ساخت دهکده المپیک که ورزشکاران در آن سکونت خواهند کرد، به پایان رسیده است.
کار ساخت دو دهکده المپیک با نام های دهکده المپیک ‘پیونگ چانگ’ و دهکده ‘گانگ نیونگ’ در این کشور از دو سال و پنج ماه قبل شروع شد و نماد مهمی از این رقابت ها محسوب می شود.
ورزشکارانی که در رشته های برفی در این رقابت ها شرکت می کنند همگی باید در دهکده المپیک ‘پیونگ چانگ’ سکونت داشته باشند که در ۱۸۰ کیلومتری شرق پایتخت کره جنوبی واقع است و مناطق کوهستانی دارد که زمینه را برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات آماده کرده است.
دهکده ‘گانگ نیونگ’ در ۲۰ کیلومتری شرق دهکده ‘پیونگ چانگ’ قرار دارد و ورزشکارانی که در مسابقات روی یخ به مصاف رقیبانشان می روند در آن سکونت خواهند کرد.
گزارش کمیته تشکیلات مسابقات نشان می دهد که دهکده المپیک پیونگ چانگ دارای هشت ساختمانی آپارتمانی است که هر کدام دارای ۱۵ طبقه و مجموعا ۶۰۰ واحد مسکونی است.
دهکده ‘گانگ نیونگ’ نیز به گفته مسئولان این کمیته دارای ۹ ساختمان آپارتمانی بین ۲۲ تا ۲۵ طبقه است و نزدیک به ۹۲۲ واحد را در خود جای داده است.
قرار است دهکده المپیک ‘پیونگ یانگ’ هم برای رقابت های المپیک و هم پارالمپیک مورد استفاده قرار گیرد اما دهکده ‘گانگ نیونگ’ فقط مختص المپیک زمستانی است.
هر دهکده نیز دارای بخش های مسکونی، ساختمان ورزشکاران، مجموعه های مختلف برای ورزشکاران و هیات های ورزشی، سالن های آرایش، ادارات پست، بانک، مراکز بدنسازی و نمازخانه است.
از مزایای این دهکده ها این است که در آنها برای ورزشکاران کشورهای اسلامی مواد غذایی حلال عرضه می شود و ورزشکاران می توانند از اغذیه کره ای حلال، مواد غذایی غربی و آسیایی تناول کنند.
دهکده های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی از روز اول فوریه یعنی دقیقا هشت روز قبل از شروع رسمی این رقابت ها گشایش می یابد.
کمیته سازماندهی رقابت ها خاطر نشان کرده است بهترین شرایط برای ورزشکاران مهیا شده است تا آنها اوقاتی بسیار خوب و رقابت هایی درخشان در این المپیک زمستانی در کره جنوبی داشته باشند.
کار ساخت ورزشگاه المپیک ‘پیونگ چانگ’ که برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است نیز حدود ۳ ماه پیش به پایان رسید.
بعد از گذشت دو سال از شروع پروژه ساختمان ورزشگاه المپیک پیونگ چانگ، این سازه ورزشی با ۳۵ هزار نفر گنجایش مراحل نهایی ساخت را پشت سر گذاشت و برنامه ریزی شده است که برای دو مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازیهای المپیک زمستانی که ۹ و ۲۵ فوریه سال آینده است، آماده باشد.
این ورزشگاه در مرکز المپیک پلازا پیونگ چانگ واقع شده است و دارای ۷ طبقه بالای سطح زمین و یک طبقه زیر زمین است.
آمارها نشان می دهد بازی های زمستانی المپیک در کره جنوبی بزرگترین رقابت ها در نوع خود محسوب می شود و ورزشکاران و هیات های ورزشی از ۹۳ کشور و منطقه برای کسب ۱۰۲ مدال طلا در هفت رشته اصلی و ۱۵ ماده ورزشی رقابت می کنند.
برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در پیونگ چانگ کره جنوبی حدود ۱۴ تریلیون ‘وون’ معادل ۱۶.۸ میلیارد دلار هزینه و ۶۰ میلیارد دلار سود برای اقتصاد این کشور در بر دارد.
برگزار کنندگان المپیک زمستانی ۲۰۱۸ امیدوارند افزون بر ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی برای تماشای این بازی ها به کره جنوبی سفر کنند.
برای این المپیک حدود ۲۰ هزار راهنمای داوطلب از کشورهای مختلف، اپلیکیشن های قابل دانلود روی گوشی های همراه با سرعت ۵ گیگابایت، ربات های سخنگو به زبان های خارجی و حتی یک تئاتر واقعیت مجازی برای آنهایی که نمی خواهند در هوای سرد شاهد بازی ها باشند، در نظر گرفته شده است.
۶۰۰ هزار سرباز و نیروی نظامی در بیرون ورزشگاه های محل برگزاری بازی های المپیک به حال آماده باش خواهند بود و سیستم تخلیه افراد از ورزشگاه ها نیز آماده و مهیاست.
بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی از ۹ تا ۲۵ فوریه (۲۰ بهمن تا ۶ اسفند ۹۶) و دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیک زمستانی هم از ۹ تا ۱۸ مارس (۱۵ اسفند تا ۲۷ اسفند ۹۶) در شهر ‘پیونگ چانگ’ کره جنوبی برگزار خواهد شد.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.