دل‌آشوب پاشنه‌آشیل اصلاح‌طلبی‌ام

ریشه ژن خوب به نازی‌های آلمان برمی‌گردد

کد خبر : 36155
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1396 - 11:59

 پایگاه خبری “ججین”  

مهمترین های دیروز

 

اعتماد
دل‌آشوب پاشنه‌آشیل اصلاح‌طلبی‌ام

محمدرضا تاجیک: … گره‌زدن استراتژیک زلف اصلاح‌طلبی به زلف دولت اعتدال جفاست. اصلاح‌طلبی یک جریان اصیل و فراگیر تاریخی ما است که نمی‌توان آن را به یک دولت و حکومت فروکاست. این‌روزها عده‌ای که چشم کژ کرده‌اند و تنها قامت خمیده اصلاحات را در ساحت سیاست و قدرت مرسوم و مألوف می‌بینند و از دیدن قامت رشید اجتماعی و فرهنگی آن قاصرند، بر این نظر شده‌اند که باید به عصای دیگران تکیه داد و قد راست کرد. اینان نمی‌بینند یا نمی‌خواهند ببینند که این قد کوتاه‌شده سیاسی، چندین برابرش زیر زمین اجتماعی، فرهنگی و تاریخی جامعه ماست.

کیهان
محرم است رفیقان، نفسی تازه کنیم

محمدهادی حیدری: … امروز طنین حسین از آمریکا به گوش می‌رسد گوش کنید. صدای عاشورا را در انگلیس نمی‌شنوید؟ این به این معنی است که حب حسین در خانه شمر و یزید نیز رفته است و اهل آن خانه نیز هوای حسین به سر دارند. گمان مبرید که زوزه کدخدای زمین‌گیرشده بی‌جهت است. و گمان نکنید پریشان‌گویی و مهمل‌سرایی سران صهیون که محبوب پنگوئن‌ها و ترامپ است، بی‌سبب است. امروزه برای علی‌اصغر حسین، روز جهانی گذارده‌اند و دنیا به احترامش، کودک خود را سرِ دست می‌گیرند. دنیا حیرت‌زده اربعین هرساله حسین است. امسال را ببینید که لشکر ارباب چه‌ها می‌کند. نام حسین، بانگ آزادی است کز خاوران خیزد و فریاد انسان‌هاست کز نای جان خیزد و اعلام طوفان‌هاست کز هر کران خیزد. و آتش‌فشان محبین حسینی و مقلدین خمینی است که دودمان شیطان را به باد می‌دهد. …

جمهوری اسلامی
ناکامی توطئه تجزیه زنجیره‌ای

… خوشبختانه کردها مردمی با فرهنگ و فهیم هستند که با توجه به سابقه دسیسه‌های استعمارگران در منطقه، حاضر نیستند مصالح خود و منطقه را فدای مطامع بیگانگان کنند. زندگی کاملا مسالمت‌آمیز کردها با سایر اقوام در کشورهای منطقه که تاریخی طولانی دارد، به روشنی نشان می‌دهد بدنه قوم کرد خواهان درگیری و تشنج و جنگ‌های قومی نیست و حساب خود را از معدود افرادی که به مثابه ابزار بیگانگان عمل می‌کنند، جدا می‌داند. همین ویژگی مردم کرد، زمینه بسیار خوبی برای حل مسالمت‌آمیز ماجرای همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق است که نه قانونی است و نه قابل پذیرش برای کشورهای منطقه و جهان. شرایطی که اکنون با ورود مرجعیت به موضوع پیش آمده و نگاه دقیقی که به تمامیت ارضی عراق براساس قانون اساسی شده، فرصت تاریخی بسیار مناسبی را برای حل‌وفصل ماجرا فراهم آورده است. حل این مشکل می‌تواند مانع پیدایش توطئه زنجیره‌ای تجزیه کشورهای منطقه شود….

جوان
چرا ترامپ از دست مردم ایران عصبانی است؟

عباس حاجی‌نجاری: … رئیس‌جمهور آمریکا در امتداد فضاسازی‌های اخیر خود علیه ایران بعد از تشدید محدودیت ورود ایرانیان به آمریکا در هفته گذشته، فرصت تبریک به خانم مرکل را از دست نداد و به گزارش رادیو فردا در گفت‌وگوی تلفنی با او از «فعالیت شرورانه ایران در خاورمیانه» سخن گفته است. ترامپ درعین‌حال به‌زعم خود یک جنگ روانی جدید را درباره  ماندن یا نماندن آمریکا در برجام آغاز کرده و سعی دارد با بیان اینکه «در آینده خواهید فهمید» متحدین اروپایی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آمریکا را نیز در این فضاسازی با خود همراه کند. در مورد چرایی عصبانیت ترامپ از مردم و مسئولان ایران فهرست بلندی از ناکامی‌های آمریکا در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران در طول سی و هشت‌ سال گذشته می‌توان برشمرد، اما اگر تنها به تحولات چند ماه اخیر بسنده کنیم، درک چرایی درماندگی رئیس‌جمهور آمریکا چندان دشوار نیست…

قانون
ریشه ژن خوب به نازی‌های آلمان برمی‌گردد

علی فکوری (فرزند شهید فکوری): پدر بنده به‌هیچ‌وجه سیاسی نبود، بلکه فردی ارتشی و ملی بودند… . پاک‌سازی نیروها را افرادی از جمله شهید‌ صیادشیرازی بر عهده داشتند… پدر پیش از انقلاب به حسینیه‌ ارشاد می‌رفتند و حتی مادر را نیز همراه خود به ‌آنجا می‌بردند و پای سخنان دکتر علی شریعتی می‌نشستند. ریشه این بحث‌ها [ژنِ خوب] در قرن معاصر به آلمان‌های نازی برمی‌گردد… افرادی که امروز ادعا می‌کنند از بقیه باهوش‌تر هستند به چه چیز خود می‌نازند؟ به رانت‌هایی که استفاده‌ کرده‌اند؟… پدر من و مهدی کروبی، از کسانی بودند که نزد امام (س) رفتند و بنیاد را بنا نهادند. من به‌عنوان فرزند آن شهید امروز در گوشه‌ای از بنیاد در یک شرکت ورشکسته قرار گرفته‌ام… . این سازمانی که بنده در آن مشغول هستم در طول این سال‌ها، نزدیک به ١٢٠ شرکت زیرمجموعه‌اش ورشکست شده‌ است. علت این ورشکستگی‌ها نیز بهادادن به افراد بی‌تجربه و ناکارآمد است.

 

 

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.