دعوای مرگبار ۲ دانش‌آموز

مدیر روابط عمومی آموزش‌ و پرورش استان خوزستان گفت: «درگیری دو دانش‌آموز در یکی از دبیرستان‌های شهرستان لالی منجر به فوت یکی از دانش‌آموزان شد.»

کد خبر : 41652
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1396 - 11:28

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، سعید رضوانی درباره درگیری دو دانش‌آموز با یکدیگر در مدرسه افزود: «روز گذشته ۱۰ آبان در حادثه‌ای که در یکی از دبیرستان‌های شهرستان لالی رخ داد، دو دانش‌آموز پسر با یکدیگر درگیر شدند و این مساله منجر به فوت یکی از آنها شد.» ماه قبل هم خبر حمله یک دانش‌آموز هنرستانی به مدیر مدرسه در جیرفت از سوی رسانه‌ها منتشر شد. در این ماجرا پس از درگیری لفظی مدیر و دانش‌آموزی هنرستانی که به درگیری ختم شد، مدیر مدرسه از ناحیه کمر به شدت مجروح شد. در فروردین امسال هم رئیس آموزش و پرورش لالی گفت: «یک معلم مدرسه ابتدایی در یکی از روستاهای این شهرستان واقع در خوزستان، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.» مصطفی فاریایی افزود: «افرادی معلم را در مدرسه محاصره کرده و با چوب و چماق به او حمله‌ور شدند. معلم برای فرار از دست آنها وارد مدرسه شده و در یکی از کلاس‌ها پناه گرفته بود که در نهایت او را یافتند و مورد ضرب و شتم قرار دادند.» این موارد نشان می‌دهد که قربانیان خشونت در مدارس تنها دانش‌آموزان نیستند، بلکه در مواردی شاهد خشونت ورزی دانش‌آموزان هستیم که می‌تواند از طرفی منجر به آسیب رساندن به دیگر دانش‌آموزان شود و از طرف دیگر می‌تواند به معلمان صدمه وارد کند. در یک مورد ویژه سه سال پیش خبر رسید که معلمی به دست دانش‌آموز خود به قتل رسیده است. آن زمان رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: ماجرا از جایی شروع شد که در ابتدا ساعت ۱۱ صبح خبری رسید که یک دانش‌آموز دبیرستانی (اول دبیرستان) با یک چاقو معلم فیزیک خود را سر کلاس درس مجروح کرده است؛ نام این معلم نیز محسن خشخاشی است. علی قربانی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح دانش‌آموز ضارب به همراه پدرش برای موجه کردن غیبت او به مدرسه می‌آید. در زمان پیگیری غیبت، پدر دانش‌آموز می‌فهمد که فرزندش در درس فیزیک ضعف دارد؛ زمانی که پدر و دانش‌آموز قصد خارج شدن از مدرسه را داشته‌اند، به یکباره تصمیم دانش‌آموز عوض می‌شود و به سر کلاس فیزیک می‌رود. قربانی گفت: این دانش‌آموز سر کلاس می‌نشیند، معلم فیزیک هم به او می‌گوید که باید برای نشستن سر کلاس از دفتر مدرسه نامه و اجازه بگیرد که در این هنگام دانش‌آموز به یکباره با چاقویی که زیر لباس خود پنهان کرده بود، معلم خود را از ناحیه شاهرگ مصدوم می‌کند و بلافاصله از مدرسه متواری می‌شود. رفتارهای خشونت‌آمیز ممکن است در اشکال گوناگون کلامی یا غیرکلامی بروز کند. رفتارقلدر مآبانه، باج گرفتن بچه‌های بزرگ‌تر از کوچک‌تر، زورگویی و تحقیر دیگران‏‎ ‎از اشکال مهم خشونت‌های کلامی است.

درگیری در مدرسه و عواقب آن

روز گذشته خبر رسید که درگیری دانش‌آموزان به مرگ یک نفر ختم شده است. مدیر روابط عمومی آموزش‌ و پرورش استان خوزستان در مورد درگیری منجر به مرگ دو دانش‌آموز در یکی از مدارس این استان توضیح داد: ماجرا به این شرح بود که دو همکلاسی در زنگ تفریح با هم درگیر می‌شوند و یکی از آنها با مشت به گردن همکلاسی خود می‌زند که این مساله منجر به بیهوشی دانش‌آموز شده و با انتقال او به بیمارستان، با وجود تلاش کادر پزشکی شاهد فوت این دانش‌آموز بودیم. به گزارش تسنیم، در همین زمینه مصطفی فاریابی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان لالی گفت:‌ با توجه به اخبار واصله در دبیرستان حضرت رسول اکرم (ص) روستای «دره بری» شهرستان لالی به دلیل مشاجره دو تن از دانش‌آموزان، دانش‌آموز میلاد سلیمانی بر اثر جراحت وارد شده و پس از تلاش‌های تیم درمانی در بیمارستان فوت شد.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.