دستگیری رباخوار ۷۰۰ میلیون تومانی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۲ باند قاچاق کالا و ارز در استان اردبیل شناسایی و متلاشی شدند.

کد خبر : 57765
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 - 9:08

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، جواد تقوی گفت : در این مدت ۲ هزار فقره پرونده قاچاق به ارزش ریالی ۹۱ میلیارد ریال از طریق پلیس آگاهی به مراجع قضایی ارجاع داده شده که ۲۳ فقره از این پرونده‌های قاچاق به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی به دستگیری یک هزار و ۸۸۷ نفر قاچاقچی و ارجاع آنها به مراجع قضایی خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون سه دستگاه خودروی لوکس قاچاق هر یک به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون تومان و همچنین باند قاچاق کالا به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان کشف و عوامل آن دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل کشفیات عمده قاچاق کالا و ارز را یادآور شد و بیان کرد: رشد ۵۵ درصدی مشروبات الکلی، افزایش چهار درصدی کشفیات سلاح و مهمات، افزایش ۱۶۶ درصدی مواد محترقه، افزایش ۲۶ درصدی قاچاق لوازم خانگی، رشد ۸۵ درصدی لوازم رایانه‌ای، رشد ۱۴ درصدی سیگارت و ۱۰۰ درصدی طلا و فلزات گرانبها از جمله آنهاست.

تشکیل ۹۰ پرونده تخلفات اقتصادی در اردبیل

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مبارزه با جرایم اقتصادی در اردبیل اظهار کرد: پلیس آگاهی در این زمینه ورود پیدا کرده و از بین ۱۳ نوع جرم اقتصادی نظیر اختلاس، ارتشاء، پولشویی، زمین‌خواری، رباخواری و … ۹ مورد از این جرایم را در اردبیل کشف کرده است.

وی از تشکیل ۹۰ فقره پرونده تخلفات اقتصادی در استان به ارزش ۳۰۸ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این میزان تخلفات نسبت به سال قبل ۸ درصد در حوزه کشف رشد نشان می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل نمونه این کشفیات را پرونده ۳ میلیارد ریالی در ارتباط با فعالیت یک شرکت زیرنظر سه نفر خانم در قالب ثبت نام خودرو با ۱۴۸ شاکی اعلام کرد و افزود: اخیرا در اردبیل با مراقبت و نظارت پلیس آگاهی یک فرد رباخوار با ۷۰۰ میلیون تومان ارتکاب این گناه بزرگ دستگیر شده است.

تقوی بیان کرد: این فرد رباخوار که ۷۰ نفر شاکی داشته برای ۱۵۰ نفر پول ربا داده بود که دستور جلب او صادر شد.

وی در مورد مبارزه با جعل و کلاهبرداری نیز اضافه کرد: در وقوع جعل ۱۰ درصد افزایش و کشف آن ۱۷ درصد با رشد به نسبت سال قبل روبرو بودیم به طوری که تعداد دستگیرشدگان در این زمینه مشابه سال قبل بوده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل در مورد کلاهبرداری و رشد ۴ درصدی این جرم در استان و ۱۲ درصدی افزایش کشف در این حوزه نیز گفت: تعداد دستگیرشدگان در حوزه کلاهبرداری ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تقوی از عموم هموطنان خواست تا در صورت داشتن اطلاعات از جرایم اقتصادی آن را با شماره ۱۲۸ پلیس آگاهی و یا ۱۱۰ در میان بگذارند.

وی ادامه داد: در بحث کلاهبرداری ۷۹ درصد دستگیرشدگان مرد و ۲۱ درصد نیز زن هستند و در جرم جعل نیز ۹۴ درصد دستگیرشدگان مرد و تنها ۶ درصد زن هستند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اردبیل یادآور شد: سه درصد کلاهبرداران با مدرک فوق لیسانس، ۱۱.۵ درصد لیسانس، ۳۶ درصد با مدرک فوق دیپلم و ۲۵.۵ درصد با مدرک دیپلم اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

تقوی تصریح کرد: در مورد جعل نیز ۱۱ درصد دستگیرشدگان فوق لیسانس، ۱۵ درصد لیسانس و ۳۹ درصد نیز فوق دیپلم بوده‌اند.

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.