دستور جالب قاضی برای انتقال یک جسد به زادگاهش

بازپرس جنایی برای انتقال جسد مرد جوانی که در یک تصادف رانندگی جان باخته و به عنوان ناشناس دفن شده بود حکم جالبی صادر کرد.

کد خبر : 1446654
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 خرداد 1403 - 7:08

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان، اوایل زمستان سال گذشته جسد مردی در یکی از بزرگراه‌های شمال تهران کشف و گزارش مرگ مرد جوان به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد و به دستور بازپرس جنایی، تیم تحقیق وارد عمل شدند. با توجه به تحقیقات میدانی کارشناس تصادفات، بازبینی دوربین‌های مداربسته بزرگراه و شواهد و مدارک موجود در صحنه، مشخص شد مرد جوان جانش را بر اثر تصادف از دست داده است.

علت حادثه نیز بی‌احتیاطی مرد جوان برای عبور از بزرگراه و تاریکی شب اعلام و پرونده برای رسیدگی از جنبه تصادف و شناسایی راننده خاطی به دادسرای راهور ارسال شد و کارآگاهان جنایی، تحقیقات خود را برای شناسایی هویت مرد جوان و خانواده او ادامه دادند، اما در بررسی پرونده‌های فقدانی، گزارشی مشابه با مشخصات جسد مجهول‌الهویه به دست نیامد. همچنین انگشت نگاری از وی نیز به نتیجه نرسید و در نهایت پس از انجام آزمایشات دی‌ان‌ای و تهیه عکس از جسد و ثبت مشخصات متوفی، با مجوز شهرداری جسد به عنوان مجهول‌الهویه دفن شد.

در حالی که تحقیقات برای رازگشایی از هویت مرد جوان ادامه داشت، مدتی بعد مرد میانسالی به اداره پلیس رفت و گفت: پسرم برای کار به تهران آمده بود و قصد داشت بعد از مدتی از کشور خارج شود. ما ساکن یکی از شهر‌های غربی کشور هستیم، از اوایل زمستان پارسال پسرم به طرز مشکوکی ناپدید شده است، وقتی از دوستان و آشنایان سؤال کردیم کسی اطلاعی از او نداشت، از آنجا که آخرین‌بار در تهران دیده شده است احتمال می‌دهم برای پسرم اتفاقی رخ داده باشد.

با این احتمال که برای پسر جوان حادثه‌ای رخ داده است، کارآگاهان سراغ پرونده افراد گمشده رفتند. میان پرونده‌ها آنها با پرونده پسر جوانی روبه‌رو شدند که در بزرگراهی در شمال تهران تصادف کرده و جان باخته بود، از آنجا که مشخصات متوفی با پسر گمشده شباهت زیادی داشت، در ادامه پدر وی با مشاهده عکس جسد و وسایل او پسرش را شناسایی کرد و پس از انجام آزمایشات دی‌ان‌ای هویت مرد مجهول‌الهویه تأیید شد.

با تأیید هویت او، پدرش خواستار نبش قبر و انتقال جسد به شهر محل زادگاهش شد و زمانی که مقابل قاضی جنایی قرار گرفت، گفت: پسرم برای کار به اینجا آمده بود و خانواده و اقوامش در شهری در غرب کشور زندگی می‌کنند، از شما می‌خواهم دستور نبش قبر برای انتقال جسد به زادگاهش را صادر کنید، اما بازپرس پرونده با توجه به اینکه این پرونده شرایط نبش قبر را نداشت و امکان آن میسر نبود، در اقدامی جالب دستور داد جسد را همراه با خاک و به شکل یک قبر به شهر زادگاه متوفی انتقال دهند.


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.