دزدی ۲۰ میلیاردی از منزل/ سارقان دو ساعت و نیم بعد از سرقت دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۲ نفر از باند سارقان منزل خبر داد.

کد خبر : 288819
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دی 1401 - 9:10

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایلنا، سرهنگ علی ولیپور گودرزی رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: برخورد با سرقت منزل یکی از مطالبات اصلی مردم است و یکی از اولویت های پلیس آگاهی شناسایی سارقان منزل است.

وی ادامه داد: همکاران ما در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اقدامات و اشراف اطلاعاتی که بر سارقان حرفه ای داشتند توانستند باند سارقان منزل را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: حدود دو هفته قبل یک سرقت مسلحانه همراه گروگانگیری داشتیم و حدود ۵ نفر سارق با مراجعه به خانه ای در زعفرانیه دست و پای صاحبخانه را بسته و با تهدید سه قبضه اسلحه حدود ۲۰ میلیارد دلار، سکه و اشیا قیمتی را از خانه سرقت کردند.

وی ادامه داد: همکارانم بلافاصله بعد از اعلام سرقت توانستند سارقان را شناسایی کرده و دو ساعت و نیم بعد از سرقت متهمان را در یک خانه مجردی که درجنوب شهر تهران داشتند با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: از این متهمان سه قبضه اسلحه کشف و ضبط شد. در تحقیقات مشخص شد که سه نفر دیگر همدست این متهمان هستند و در استان‌های همجوار مخفی شده اند. با هماهنگی قضایی سه نفر از این متهمان در شهر قدس دستگیر شدند و یک قبضه سلاح از آنها کشف و ضبط شد و حدود یک میلیارد دیگر شامل اموال مسروقه از آنها کشف شد. همچنین دو مالخر دیگر در استان‌های غربی شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: درمجموع ۱۲ متهم در این پرونده دستگیر و ۴ قبضه سلاح و ۲۰ میلیارد اموال مسروقه کشف و صبط شده است این افراد تاکنون به سه فقره سرقت اعتراف کرده اند البته علاوه بر این موارد مشابه دیگری نیز داشته اند که در حال پیگیری این موارد هستیم.

وی با اشاره به اینکه این سارقان دو همدست خانم نیز داشتند، گفت: دو نفر خانم به عنوان پوشش برای این سرقت ها استفاده می کردند. ما از مردم تقاضا داریم که حتما نسبت به تردد افراد در مجتمع ها حساس باشند و چنانچه افراد مشکوک را مشاهده کردند حتما با مرکز ۱۱۰ تماس برقرار کنند.

 


 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.