دزدی دریایی آمریکا عملی قبیح و زشت بود/ میز مذاکره را ترک نمی کنیم

رئیس‌جمهور در اجتماع ۱۳ آبان در مصلای سمنان در واکنش به دزدی دریایی آمریکا، ضمن قدردانی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دزدی دریایی آمریکا عملی قبیح و زشت بود.

کد خبر : 133926
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 13:48

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام رئیسی در جمع مردم سمنان در مصلای امام (ره) این شهر گفت: سابقه دشمنی آمریکا با مردم ایران ۴۰ ساله نیست بلکه این دشمنی، بیش از ۷۰ سال است، با این تفاوت که در سی سال اول، آمریکا با کودتا و حمایت از حاکمان دست نشانده در چپاول منافع ملت ایران موفق می شد اما در ۴۳ سال اخیر پس از انقلاب، پیروز این میدان در برابر دشمنی های بی پایان آمریکایی‌ها ملت ایران بوده است.

رئیس‌جمهور  با بیان اینکه عمل دزدی آمریکا در افکار عمومی عملی قبیح و زشت بود، اظهار داشت: اقدام سپاه پاسداران در بازپس‌گیری نفتکش ایران مورد تقدیر و تشکر همگان است.

او افزود:امروز یادآور پرچمداری امام در مبارزه با استکبار خارجی و استبداد داخلی است.

وی ادامه داد:مذاکره مدنظر ما، یک مذاکره نتیجه محور است و ما به هیچ عنوان از خواسته به حق ملت ایران یعنی رفع تحریم های ظالمانه کوتاه نخواهیم آمد.

رئیسی اضافه کرد:همانطوری که گفته ایم میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده خواهی ها هم که دنبال تضییع منافع ملت ما هستند ایستادگی می کنیم.

او فزود:مردم ایران همواره اقدامات مداخله گرانه و قلدرمآبانه آمریکایی ها در منطقه از جمله رفتار اخیر آنها را تقبیح کرده اند و همواره قدردان پاسخ های هوشمندانه و مقتدرانه پاسداران غیور مرزهای عزت و استقلال کشور و ضامن منافع ملت ایران، هستند.

وی در پایان گفت:از منافع ملت ایران به هیچ عنوان عقب نشینی نخواهیم کرد و رفع تحریم  و خنثی سازی تحریم ها را دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه هیئت دولت سیزدهم به استان سمنان به مصلای سمنان رفت تا در کنار حضور در مراسم محوری ۱۳ آبان در مرکز استان از نزدیک از این پروژه بزرگ بازدید کردو در جریان مشکلات تکمیل آن قرار گرفت.

گروه‌های دانش آموزی و همچنین مردمی با رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک به صورت محدود در این مراسم حضور داشتند.

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.