در صورت تجاوز رژیم صهیونیستی، پاسخ قاطع خواهیم داد

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: در صورت مواجهه با هرگونه تهدید، حمله یا تجاوزی از سوی رژیم صهیونیستی که امنیت و منافع ملی کشورمان را به خطر اندازد، پاسخ قاطع خواهیم.

کد خبر : 980518
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 5:45

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، امیرسعید ایروانی در نشست شورای امنیت که با موضوع سوریه برگزار شد گفت: حمایت بی دریغ ایالات متحده از اشغالگری و تجاوز، آن را به بخشی از مشکل و چالشی که جامعه بین المللی در وضعیت کنونی نوار غزه با آن مواجه است، تبدیل کرده است.

ایروانی هدف اصلی ایران را جلوگیری از تشدید تنش در منطقه اعلام کرد و افزود: به همین دلیل است که ایران در تأیید درخواست برای پایان فوری تجاوز نظامی بی امان اسرائیل، برقراری آتش بس و دسترسی بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه برای مردم نیازمند در نوار غزه، با جامعه جهانی همسو شده است. با این حال، در صورت مواجهه با هرگونه تهدید، حمله یا تجاوزی از سوری رژیم صهیونیستی که امنیت، منافع ملی یا مردمش را به خطر می‌اندازد، جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حقوق ذاتی خود تحت قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل برای پاسخ قاطع تردید نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه پس از گذشت ۱۲ سال از بحران سوریه، تروریسم همچنان به عنوان یک تهدید مهم و دائمی برای سوریه و منطقه باقی مانده است و فعالیت‌های اصلی آن در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه متمرکز شده است.

ایروانی گفت: ما نگران فعالیت‌های تروریستی در مناطق تحت اشغال هستیم. حضور غیرقانونی نیروهای نظامی آمریکا در سوریه منبع اصلی ناامنی در این کشور است و زمینه مساعدی را برای تغذیه سازمان‌های تروریستی چه در داخل کشور و چه در منطقه فراهم کرده است.

سفیر ایران افزود: جمهوری عربی سوریه به طور رسمی و پیوسته به حملات اخیر آمریکا و این تخلفات اعتراض کرده و از شورای امنیت خواسته است که این تجاوز را متوقف کند و به اشغالگری آمریکا پایان دهد.

وی گفت: مبارزه با تروریسم باید با احترام کامل به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال سوریه و بدون استفاده از آن به عنوان بهانه‌ای برای نقض این اصول اساسی حقوق بین الملل انجام شود.

وی اضافه کرد: ایران حملات تروریستی انجام شده توسط سازمان‌های تروریستی را که جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری در شهر حمص در چهارم اکتبر را هدف قرار داده‌اند، به شدت محکوم می‌کند. این اقدام بزدلانه تروریستی به طرز غم انگیزی منجر به تلفات جانی و مجروحان متعددی از جمله پرسنل نظامی غیرنظامی و اعضای خانواده بی گناه آن‌ها شده است. مایه تأسف عمیق است که شورای امنیت همچنان استانداردهای دوگانه سیاسی را به نمایش می‌گذارد و از محکوم کردن چنین جنایات شنیع و هولناکی خودداری می‌کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: علاوه بر این، ایران اقدامات مستمر تروریستی رژیم اسرائیل در داخل خاک سوریه را که عمداً غیرنظامیان بی گناه و زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار می‌دهد، به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند. آخرین حمله شب گذشته در ادلب انجام شد. این اقدامات تجاوزکارانه تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه است. رژیم اسرائیل همزمان با ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه، چندین عملیات تهاجمی را با هدف فرودگاه‌های غیرنظامی در دمشق و حلب انجام داد. این حملات تروریستی خسارات شدیدی به تأسیسات ضروری فرودگاه وارد کرد و باعث اختلالات قابل توجهی در عملیات آن‌ها برای مدت قابل توجهی شد. متأسفانه، این حملات همچنین منجر به تلفات جانی و زخمی شدن چندین غیرنظامی بی گناه شد.

وی افزود: در واقع این ایالات متحده است که با همسویی آشکار خود با متجاوز به مردم بیگناه فلسطین به دنبال افزایش تنش است. آمریکا و برخی کشورهای غربی تلاش کردند دفاع از خود و حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و مقاومت فلسطین را با تروریسم یکی بدانند و به رژیم اشغالگر اسرائیل حق ناعادلانه دفاع از خود اعطا کنند.

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.