در آستانه پایان کار تروریست‌های تکفیری صورت می‌گیرد ؛ برگزاری نشست «چگونه کار داعش را یکسره کنیم» از سوی صاحبان داعش!

قدرت‌های غربی و کشورهای منطقه‌ای خالق «داعش»، برای بررسی راه‌های نابودسازی کامل این گروه تروریستی قرار است در اردن تشکیل جلسه دهند!

کد خبر : 43960
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1396 - 7:04

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای، اعلام کرده «نشست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» جهت بررسی راه‌های شکست دائمی داعش، چهارشنبه آینده (پس فردا) در اردن تشکیل جلسه می‌دهند!

 


به گزارش ایسنا، براساس این بیانیه، «برت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف مذکور، به نمایندگی از کاخ سفید در نشست اردن شرکت می‌کند.
این بیانیه در ادامه، تأکید کرده که در جلسه فوق، راه‌های مبارزه با تروریسم و برقراری ثبات در سوریه و عراق مورد بررسی قرار می‌گیرند!
اما، جنبه طنزآلود ماجرای اجلاس اردن، این است که کشور ایجاد کننده داعش، یعنی آمریکا رهبری اجلاس مذکور را برعهده دارد و کشورهای تابلودار حامی داعش در سال‌های گذشته، مثل عربستان، اردن، ترکیه، فرانسه، انگلیس و امارات هم اعضای برجسته! ائتلاف به اصطلاح ضد داعش هستند و قرار است در نشست اردن، زمینه‌های ریشه‌کنی این گروه تروریستی را بررسی کنند، آن هم وقتی زمزمه نابودی داعش از سوی ائتلاف ایران، روسیه، سوریه، عراق و حزب‌الله شنیده می‌شود.

 


آمریکا از دو جهت در ایجاد «داعش» نقش ایفا کرده است؛ یکی از طریق «ابومصعب‌الزرقاوی» که به نمایندگی از شبکه القاعده در سال ۲۰۰۴ در عراق گروه «توحید و جهاد» را ایجاد کرد و جهت دیگر نیز «ابوبکر بغدادی» بود؛ بغدادی در سال ۲۰۰۶ به طرز مشکوکی از زندان آمریکا در جنوب عراق آزاد شد.

 


او ابتدا (۲۰۰۶) گروهی را تحت نام «حکومت اسلامی عراق» تشکیل می‌دهد و سپس در سال ۲۰۱۳، در حالی که جنگ داخلی سوریه اوج می‌گیرد، نام گروه خود را به «حکومت اسلامی عراق و شام» تغییر نام می‌دهد، که با خلاصه کردن این کلمات، نام «داعش» ایجاد می‌شود.
الزرقاوی پیشینه‌اش از طریق شبکه «القاعده»، به آمریکا وصل می‌شود و بغدادی نیز، همانطور که گفته شد، به طرز مشکوکی از زندان آمریکایی‌ها آزاد شده است.

 


به هر حال، در سال ۲۰۰۶ کسی نمی‌دانست که واشنگتن چه غولی را از بطری خارج کرده است و قرار است که این غول چه هزینه‌ای را بر ملت‌های عراق و سوریه تحمیل کند.

 


هزینه‌های گزافبرای نابودسازی کشورهای منطقه

 


«احمد اویحیی» نخست‌وزیر الجزایر اما گفته، برخی از کشورهای منطقه ۱۳۰ میلیارد دلار برای نابودی سوریه، لبنان و یمن هزینه کرده‌اند. پیش از این نیز مقامات الجزایر مخالفت خود را با مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر اعلام کرده بودند. به اعتقاد سران الجزایر، کشورهای خارج از منطقه نباید راه حل‌های خود را بر منطقه تحمیل کنند.
گفتنی است ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز به صراحت اعلام کرده داعش ساخته و پرداخته دولت اوباما است.

 

 

 

 


telegram.me/jajinnews

 

 

 

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.