درصورت موافقت حماس با آتش‌بس، حزب‌الله لبنان حملاتش به صهیونیست‌ها را متوقف می‌کند

دو منبع نزدیک به حزب‌الله لبنان اعلام کردند در صورتی که جنبش حماس با پیشنهاد آتش‌بس در غزه موافقت کند، این جنبش مقاومت هم حملات خودش را به اراضی اشغالی فلسطین متوقف خواهد کرد.

کد خبر : 1283839
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 11:21

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان به خبرگزاری رویترز گفتند: زمانی که حماس با آتش‌بس موافقت کند و آتش‌بس در غزه اعلام شود، حزب‌الله نیز فورا عملیات خود را در جنوب متوقف خواهد کرد اما اگر اسرائیل حملات به لبنان را ادامه دهد، حزب‌الله در ادامه جنگ تردیدی نخواهد کرد.

دفتر اطلاع رسانی حزب‌الله لبنان واکنشی به این اظهارات نداشته است.

حزب‌الله لبنان تأکید می‌کند تا زمان توقف جنگ غزه صحبتی درباره توقف عملیات خود در جنوب لبنان نمی‌کند. منابع مذکور اعلام کردند این موضع حزب‌الله لبنان تغییر نکرده است. حزب‌الله لبنان پیشتر نیز اعلام کرد تنها بعد از توقف جنگ غزه درباره توقف عملیات علیه رژیم صهیونیستی صحبت می‌کند.

جنبش حماس در حال حاضر مشغول بررسی پیشنهاد جدیدی است که رژیم صهیونیستی طی مذاکرات با میانجیگران در پاریس با آن موافقت کرده است. این توافق شامل توقف جنگ به مدت ۴۰ روز است.

یکشنبه گذشته یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بازدیدی که از مرکز فرماندهی منطقه شمال در «صفد» واقع در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان داشت، تهدید کرد «حتی اگر آتش‌بس موقتی با حماس در نوار غزه برقرار شود، حملات علیه حزب‌الله لبنان تشدید می‌شود!»

گالانت در ادامه اظهارات متوهمانه خود مدعی شد: «ما فعالان و فرماندهان حزب‌الله را هدف قرار می‌دهیم و حتی اگر توافق آتش‌بسی در غزه امضا شود، حملات را تشدید خواهیم کرد تا زمانی که حزب‌الله تسلیم شود!»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «اگر کسی اینجا گمان می‌کند زمانی که به توافقی برای آزادسازی اسرا در جنوب غزه دست یابیم و حملات متوقف شوند، این امر اتفاقات جاری در اینجا را کاهش خواهد داد، در اشتباه است. ما به حملات ادامه خواهیم داد و تا زمانی که اهدافمان را محقق کنیم، به شکل مستقل حملات در اینجا را تشدید خواهیم کرد.»

این وزیر کابینه رژیم صهیونیستی باز هم مدعی شد «هدف ساده است، عقب‌نشینی حزب‌الله، یا با توافق یا با زور!»

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد این کشور خواهان تنش بیشتر میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله نیست و رژیم صهیونیستی به واشنگتن اطلاع داده که خواستار یک راه‌حل دیپلماتیک برای این پرونده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد: ده‌ها هزار اسرائیلی در شمال با خطر امنیتی واقعی روبرو هستند که باید با آن مقابله کرد. واشنگتن یک روند دیپلماتیک را برای حل این مشکل در پیش گرفته است.

وی گفت: «ما نمی‌خواهیم هیچ کدام از دو طرف نزاع در شمال را تشدید کنند. کابینه اسرائیل علنا گفته است که خواهان تشدید تنش در شمال نیست. در جلساتی نیز به ما تأکید کرده‌اند که خواهان یک روند دیپلماتیک برای حل تنش در شمال هستند.» میلر درباره اظهارات اخیر گالانت گفت: «ما اظهارات گالانت را شنیدیم اما وی و مسئولان دیگر کابینه اسرائیل از جمله نخست وزیر همواره تأکید می‌کنند که راهکار دیپلماتیک را ترجیح می‌دهند.»


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.