دانش‌آموزان ژاپنی مشق شب ندارند

کارشناسان آموزشی ژاپن باور دارند، دانش‌آموزان دبستانی هیچ نیازی به نوشتن مشق شب ندارند.

کد خبر : 52157
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1396 - 7:21

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین  ، در گزارش زیر به بررسی مشق شب دانش‌آموزان ژاپنی خواهیم پرداخت و میزان ساعتی که آنها پای مشق شب می‌نشینند را بررسی می‌کنیم:

* دانش‌آ‌موزان دبستانی هیچ مشق شبی نمی‌نویسند

کارشناسان آموزشی ژاپن باور دارند، دانش‌آموزان دبستانی هیچ نیازی به نوشتن مشق شب ندارند؛ آموزش‌های سر کلاس باید در همان کلاس و محیط مدرسه برای کودکان بازگو شود و آنها تکلیف در خانه را به شکل دیگری در مدرسه به همراه با دوستانشان انجام دهند.

پایگاه خبر ججین

* رفتار قبل از دانش

در مدارس ژاپن از دانش‌آموزان ابتدایی هیچ آزمونی تا زمان رسیدن به درجه ۴ یعنی سن ۱۰ سالگی گرفته نمی‌شود؛ فقط آزمون‌‌های بسیار کوچک و ساده برای آنها تعریف می‌شود.

اعتقاد سیستم آموزشی کشور ژاپن بر این است که در ۳ سال اول تحصیلی، هدف از آموزش، قضاوت دانش کودکان نیست بلکه آموزش رفتارهای اجتماعی صحیح در برخورد با دیگران است تا به توسعه شخصیت آنها کمک کند.

پایگاه خبر ججین

* مشق شب در مقاطع بالاتر لزوم موفقیت تحصیلی 

کارشناسان آموزشی ژاپن باور دارند، به همان اندازه که مشق شب در پایه‌های بالاتر با موفقیت تحصیلی ارتباط مستقیم دارد و قطعاً منجر به کسب نتایج بهتر تحصیلی می‌شود اما این موضوع راجع به دانش‌آموزان دبستانی صدق نمی‌کند و مستقیماً موجب عملکرد منفی آنها خواهد شد.

* میانگین همبستگی بین زمان صرف شده برای مشق شب و موفقیت تحصیلی ” صفر”

بر اساس نتایج به دست آمده از یک محقق برجسته سیستم آموزشی، بین زمان صرف شده برای تکلیف در خانه و در پی آن کسب نمرات بهتر و دستیابی به موفقیت تحصیلی در پایه دبستان هیچ همبستگی وجود ندارد.

پایگاه خبر ججین

* ۱۰ دقیقه مشق شب در مدرسه

کودکان ژاپنی تا کلاس سوم دبستان تنها ۱۰ دقیقه مشق شب دارند که آن هم به کمک معلمان و مربیان خود در محیط مدرسه انجام می‌دهند.

* ریاضی تکلیف ثابت دانش‌آموزان

ریاضی بخش مهمی از دروس کودکان دبستانی در کشور ژاپن است و آنها تقریباً هر روز تکلیف ریاضی دارند، منتها آن را در مدرسه انجام می‌دهند تا اگر اشکالی داشتند توسط معلمان‌شان رفع شود.

پایگاه خبر ججین

* تکلیف در خانه برای تعطیلات تابستانی و زمستانی

دانش‌آموزان دبستانی گرچه در طی سال تحصیلی مشق شب نمی‌نویسند، اما موظف به انجام یک سری تکالیف مشخص در تعطیلات تابستانی و زمستانی خود هستند.

مشق شب آنها به قدری متفاوت و جذاب است که دانش‌آموزان را برای نوشتن سوق می‌دهد و کنجکاو می‌کند؛ به عنوان مثال آنها باید راجع به اینکه یک گیاه چگونه رشد می‌کند یا تاریخچه جامعه خود یا راجع به کتاب‌هایی که می‌خوانند و به آنها آموزش داده می‌شود، انشاء بنویسند.

 

 


 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.