دانستنی ‌های علمی / چرا زنان بیشتر می‌خوابند؟

محققان انگلیسی با مطالعه رفتار ۹۴۹ نفر دریافتند، زنان به دلیل فعالیت بیشتر مغزشان، به خواب بیشتری در شبانه روز نیاز دارند.

کد خبر : 62373
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1396 - 10:51

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، زنان معمولا چند کار را با هم انجام می‌دهند؛ در حقیقت همزمان از مناطق بیشتری از مغز خود نسبت به مردان استفاده می‌کنند؛ همچنین در بسیاری از مواقع، مغز زنان اطلاعات را تقریبا پنج برابر سریع‌تر از مردان پردازش می‌کند؛ مجموعه این عوامل موجب می‌شود زنان به خواب بیشتری نیاز داشته باشند.

 

 

بهترین راه جلوگیری از پیشرفت سرطان پروستات
مصرف فیبر زیاد در رژیم غذایی بهترین راه جلوگیری از پیشرفت سرطان پروستات است.
آمار‌ها نشان می‌دهد، میزان ابتلا به سرطان پروستات در جوامع غربی و کشور‌های آسیایی برابر است؛ با وجود این، مشاهده شده است که این بیماری در کشور‌های غربی پیشرفت بسیار بیشتری دارد.
محققان آمریکایی با بررسی رژیم‌های غذایی و رفتار جوامع مختلف دریافتند که رژیم غذایی سرشار از فیبر در کشورهای آسیایی موجب جلوگیری از پیشرفت سرطان پروستات  می شود و این بیماری را به ویژه در افرادی که در مراحل اولیه بیماری هستند، کنترل می‌کند.

 

 

 

نوشیدنی فوق العاده در درمان عفونت ادراری
برخی افراد دچار عفونت‌های ادراری هستند که در صورت پیشرفت بسیار خطرناک است؛ گاهی عفونت‌های ادراری مزمن می شود و بیمار را مجبور می‌کند برای رهایی از این عفونت آنتی‌بیوتیک‌های فراوانی مصرف کند.
بهتر است بدانید، نوشیدن منظم ترکیب آب لیمو و عسل، یک راه حل طبیعی برای این مشکل است؛ زیرا عسل ترکیبی از ضدباکتری‌های طبیعی است و آب لیمو هم به دلیل افزایش اسیدیته ادرار، امکان رشد باکتری‌ها را در آن کاهش می‌دهد.

 

 

 

 آسیب دیدگی معده در پی مصرف زیاد چربی
اگر می‌‎خواهید معده خود را نابود کنید، مصرف چربی‌های مضر را در رژیم غذایی تان بیشتر کنید! غذا‌های سرخ‌شده به دلیل این که چربی‌های اشباع در بافتشان نفوذ می کند یا برخی خوراکی‌های حاوی چربی بالا مثل پنیر پیتزا، آسیب جدی به معده می‌زند؛ به ویژه اگر در مصرف این مواد غذایی زیاده روی کنید.
برای پیشگیری از بروز مشکلات معده مثل سوزش سردل، نفخ یا زخم معده و اثنی عشر، تلاش کنید میزان چربی را در وعده‌های غذایی تان کمتر کنید؛ اگر عاشق روغن روی غذا هستید، می‌توانید از روغن‌های سالم‌تر مثل روغن زیتون یا روغن کنجد استفاده کنید.

 

 

 



 

 

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.