دام چپ!/ چرا نباید روحانی عزل شود؟

یک سؤال جدی و مهم است؛ چرا با وجود عملکرد نامناسب دولت حسن روحانی ، شرایط بد اقتصادی کشور و نارضایتی اجتماعی، استیضاح حسن روحانی یا کناره‌گیری ایشان از ریاست جمهوری راه نادرستی است؟

کد خبر : 122455
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مهر 1399 - 12:58

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه صبح نو در گزارشی به نادرست بودن استیضاح روحانی در شرایط کنونی کشور پرداخته است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید. این یک سؤال جدی و مهم است؛ چرا با وجود عملکرد نامناسب دولت حسن روحانی، شرایط بد اقتصادی کشور و نارضایتی اجتماعی، استیضاح حسن روحانی یا کناره‌گیری ایشان از ریاست جمهوری راه نادرستی است؟

پایگاه خبر ججین و البته پاسخ به این سؤال برای پاسخ به شبهه دیگر که دفاع از استمرار دولت روحانی تا پایان دوره به معنای موافقت با تفکر او و نادیده گرفتن ضعف‌های عمیق اجرایی و اندیشه‌ای دولت او و انفعال در مقابل عملکرد دستگاه اجرایی کشور نیست هم به کار می‌آید؛ یک تیر و دو نشان به قول معروف. استدلال‌هایی از جانب جریان انقلابی در مقابل دو طیف افراطی و تفریطی تا سختی و مصائب این دولت خسته و کم‌کار را با حلاوت تحمل و صبر انقلابی اندکی تسکین دهد. پایگاه خبر ججین

تاکید رهبر انقلاب ناتمام نماندن دولت‌ها و ادامه کار تا پایان دوره

 از همه دلایل مهم‌تر برای استمرار دولت روحانی تا پایان دوره، تاکید رهبر انقلاب است. ایشان در دیدار مجازی با نمایندگان مجلس یازدهم اشاره کردند که مشی و شیوه مدیریتی‌شان ناتمام نماندن دولت‌ها و ادامه کار تا پایان دوره است. همان گونه که درباره دولت اول خاتمی و دولت دوم احمدی‌نژاد ایشان از رأی مردم حفاظت کردند و این دولت‌ها کار خود را به پایان رساندند. رأی و نظر رهبری کاملاً روشن و صریح است و نادیده‌گرفتن سیاست ایشان، هم خلاف ادعای تابعیت از امام مسلمین و ولی‌فقیه و هم مغایر با منافع ملی و عقلانیت سیاسی است.

بالا رفتن بیشتر قیمت دلار و تورم افسارگسیخته‌تر در پی استیضاح روحانی

با توجه به اوضاع و احوال اقتصادی، استعفا یا استیضاح نه تنها شرایط را آرام نمی‌کند که خود زمینه‌ای برای بالا رفتن بیشتر قیمت دلار و تورم افسارگسیخته‌تر است. در واقع بین بد و بدتر، استمرار دولت روحانی ارجحیت به کنار رفتنش دارد. ضمن اینکه طبق قانون، آقای جهانگیری کنترل امور را به عهده خواهند گرفت که البته خود این هم خبری خوشایند نیست. طبیعتاً زمان برگزاری انتخابات در این حالت تفاوت چندانی با انتخابات در شرایط عادی نخواهد داشت. پس شرط عقل است که این دولت تحمل شود و در مقابل، مجلس تا جایی که می‌تواند سپر مردم گردد تا ضرر کمتری به جامعه وارد شود.

تبعات امنیتی کنار رفتن روحانی

کنار رفتن دولت روحانی در زمان فعلی احتمالاً تبعات امنیتی هم برای کشور خواهد داشت و ممکن است امنیت جامعه را دچار چالش کند و زمینه‌ای برای بی‌ثباتی و ناامنی اجتماعی باشد. ماندن دولت روحانی از این رو می‌تواند بر‌اساس قاعده اضطرار هم تفسیر شود. 

عزل روحانی جریان بدهکار اصلاح‌طلب را طلبکار می‌کند

غیر از دلایل اقتصادی و امنیتی برای ادامه کار دولت روحانی، از لحاظ سیاسی هم این اقدام زمینه جنجال و حتی آشوب سیاسی را فراهم می‌آورد و جریان بدهکار اصلاح‌طلب را طلبکار می‌کند. این جریان گرچه در ظاهر دست‌پیش گرفته و مشغول تخریب رقیب است اما نزد مردم مقصر اصلی شرایط فعلی است و از همین جهت برکناری یا حتی استعفای روحانی زمینه‌ای برای فریاد واجمهوریت آن‌ها فراهم می‌کند و نظام را با مردم مستقیم می‌کند. عقل و تدبیر سیاسی اقتضا می‌کند که چنین فرصتی به اصلاح‌طلبان داده نشود که ضررش حتماً بیشتر از سودش خواهد بود.

انقلابی‌گری در شرایط کنونی از صبر و تحمل می‌گذرد نه از فریاد و طغیان

در شرایط فعلی تحمل دولت روحانی سخت و طاقت‌فرساست مخصوصاً برای مجلسی که رویکردها و نگرش‌های این دولت را قبول ندارد. هنوز انتقادهای جدی رییس فعلی مجلس در مناظره‌های سال‌۹۶ و انتقادهای رییس فعلی قوه‌قضاییه را از یاد نبردیم که به درستی واقعیت‌های این دولت را توضیح می‌دادند و نقد می‌کردند. در چنین شرایطی انقلابی‌گری ابعاد پیچیده و ظریفی می‌یابد و از صبر و تحمل می‌گذرد نه از فریاد و طغیان.

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.